הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשטרה הגדירה ניאו נאצי כ"מסוכן לציבור", ביהמ"ש הסכים להחרים את כלי הנשק שלו
כל הרובים ואקדחים שנמצאו ברשותו של קיילב קול נלקחו, כמו גם היתר שאיפשר לו לשאת נשק באופן סמוי. ההחרמה נעשתה על אף שלא עבר על אף חוק, שכן המשטרה "ניצלה" חוק שנועד למנוע אירועי ירי המוניים

בית המשפט בוושינגטון פסק נגד תושב המדינה שהוגדר ע"י משטרת סיאטל כמנהיג ארגון ניאו-נאצי, וכעת לא יתאפשר לו להחזיק כלי נשק באופן חוקי בשנה הקרובה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קול על רקע כלי הנשק שנמצאות בביתו ובהמשך הוחרמו (צילום: משרד התובע של סיאטל / משטרת סיאטל)

 

ב-8 באוקטובר אישר בית המשפט את הבקשה הדחופה שהוגשה על מנת שקיילב ג'יימס קול יוכר כ"מסוכן באופן קיצוני אשר מהווה איום לפגיעה באחרים". ראוי לציין כי קול לא מואשם בביצוע פשע כלשהו. מדובר במה שנקרא "חוק דגל אדום" שקיימים במספר מדינות, ומטרתו למנוע אירועי ירי המוניים ע"י שלילית הזכות החוקתית להחזיק בכלי נשק, אם כי באופן זמני בלבד.

לרוב, בקשה מסוג זה מתקבלת מצד קרוב משפחה מודאג או חבר, אך ממסמכי בית המשפט עולה כי משטרת סיאטל היא זו שהגישה את הבקשה כבר בחודש ספטמבר. "לתושב המדובק סליק כל כלי נשק וחלקי חילוף להרכבת כלי נשק בביתו", נכתב במסמכים שהוגשו.

כאמור, לקול היו מספר כלי נשק, לרבות רובה סער AK-47 קלאצ'ניקוב וכמה אקדחים. אך מה שהדאיג את המשטרה יותר מכל הוא ההיתר שקיבל לשאת נשק באופן סמוי. כעת, כל האקדחים והרובים הוחרמו, וההיתר נשלל.

 

מפגש של חברי האטומוופן בוושינגטון (צילום: רויטרס)

 

על פי המשטרה, "קול הודה בכך שהוא חבר בתנועת האטומוופן" - ארגון ניאו נאצי שפועל ברחבי מדינת וושינגטון ו-"מקדם אימונים ואת מאמצי הגיוס לארגון ולמחנות השנאה".

במסמכי שהוגשו לבית המשפט, המשטרה בסיאטל הציגה דו"ח שמולא ע"י הסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) שעצרה את קול לאחר ששב לארה"ב בתום מסע במזרח אירופה. על פי אותו דו"ח, בתיקו של קול נמצא דגל של האטומוופן.

בחיפוש שהתבצע בטלפון הנייד שלו נמצאו תמונות שבהן הוא נראה עם אחרים כשהם מצדיעים במועל יד, כמו גם תמונות שלו ושל אחרים עם דגל הארגון במחנה ההשמדה אושוויץ.

"חוק ה'דגל האדום' מנע, ככל הנראה, טבח גדול יותר. כל תושבי המדינה יכולים לישון בשקט מכיוון שהם העניקו את הסמכות המשפטית להחרים כלי נשק ממי שמוגדר כמסוכן לציבור", נמסר ממשרד התובע העירוני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE