הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפת "קינקייד" מאיימת על מחוז סונומה: עיירות פונו, מאות אלפים נותקו מזרם החשמל
על אף ההיערכות של הרשויות והניתוקים היזומים מלוח החשמל, במהלך הלילה פרצה אש שהצליחה להתפשט במהירות ועד כה כילתה כ-40 אלף דונם. לפחות שני מבנים נשרפו, אך למרבה המזל לא דווח על נפגעים. בשעה זו האש מתקדמת לכיוון מערב, הרבה בזכות רוחות במהירות של כ-110 קמ"ש

שריפת יער גדולה פרצה במהלך הלילה מצפון לסן פרנסיסקו והתפשטה במהירות בזכות רוחות חזקות שנושבות באזור מאז שעות הצהריים של יום רביעי. בעקבות הדליקה, חברת החשמל הגדולה של קליפורניה נאלצה לנתק כחצי מיליון תושבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריפה שפרצה אמש במחוז סונומה (צילום: Getty Images)

 

"שריפת קינקייד" כפי שמכונה ע"י הרשויות פרצה במחוז סונומה - אזור שרבים יכירו כבירת היין של ארצות הברית - ובתוך שעות היא כילתה כ-10 אלף אקר (כ-40 אלף דונם). בעקבות כך, תושבים בעיירה גייסרוויל (Geyersville) והסביבה נדרשו להתפנות מבתיהם. גם בית קזינו שפועל באזור פונה מכלל אורחיו: "עזבו את האזור באופן מיידי", צייץ משרד השריף המקומי במהלך הלילה.

 

תושבי האזור הורו לפנות את בתיהם (צילום: Getty Images)

 

כזכור, אתמול החלה חברת החשמל PG&E בניתוקים יזומים של מאות אלפי לקוחות מאזור סן חוזה וצפונה ממנה. בהודעת החברה הוסבר כי המטרה היא למנוע מצב חוזר של שריפת "קאמפ" הקטלנית שהביאה למותם של 85 בני אדם אשתקד.

חשוב לציין כי הרשויות טרם הצליחו לאתר את הסיבה שבגינה השריפה פרצה, אך, כאמור, באזור שוררים תנאי מזג אוויר "מושלמים" לשריפה: חם, יבש ורוחות במהירות של כ-70 מייל לשעה (כ-110 קמ"ש).

 

 

בשעות הבוקר התקבל עדכון מצד Cal Fire - הגוף שאמון על מאמצי הכיבוי בשריפת יער במדינה - לפיו האש נעה לכיוון מערב. עוד נמסר כי לפחות 2 מבנים עלו באש.

 

לפחות 2 מבנים עלו באש בשריפה הגדולה שפרצה במהלך הלילה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בשבועות האחרונים פרצו מספר שריפות בקליפורניה, לרבות שריפת סאדלרידג' הקטלנית. רק בתחילת השבוע הנוכחי פרצה שריפה בסמוך לשכונת פסיפיק פליסיידס היוקרתית במערב לוס אנג'לס, אך למרבה המזל הכבאים הצליחו להשתלט על הלהבות במהרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE