הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות השריפה בצפון קליפורניה: 940 אלף בתי אב ישארו ללא חשמל
בזמן שהאש ממשיכה להשתולל, הודיעו הרשויות על פינוי של 50 אלף איש בצפון המדינה וכן על ניתוקי זרם האנרגיה באזור בשל הרוחות העזות שצפויות רק להתחזק במהלך הלילה

הרשויות בצפון קליפורניה הורו על פינוי כ-50,000 תושבים בעקבות השתללות השריפה באזור במהלך השבת. בנוסף הוכרז על ניתוקי חשמל שישפיעו על לא פחות מ-2.35 בני אדם, זאת מחשש לרוחות חזקות בשילוב עם סכנות האש.

השירות המטאורולוגי הלאומי של ארה"ב הגדיר עוצמת הרוחות הצפויות להגיע למהירות של 75 מייל לשעה, כאירוע בקנה מידה היסטורי.הן יחלו בשעות הערב המאוחרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכונית בוערת במחוז סונומה. צילום: AP

חברת החשמל פסיפיק מסרה כי הפסקת החשמל שהחלה בצהריי היום תארך לפחות 48 שעות ותכלול בתוכה ניתוקים לכ-940 אלף בתי אב ועסקים ברחבי 36 מחוזות במדינה.

העיר סן פרנסיסקו אינה צפויה להפגע כתוצאה מכך, בניגוד לשאר אזור ה-BAY AREA שדווקא כן, כמו גם סיארה פוטהילס. שריף מחוז סונומה סיפר כי מדובר בפינוי הגדול ביותר באזור מזה 25 שנה.

בתוך כך, כוחות הכיבוי ממשיכים להאבק בלהבות המשתוללות בצפון ובדרום המדינה. שישה בתים בסנטה קלריטה שבמחוז לוס אנג'לס הוחרבו כליל ביום חמישי האחרון, וכ-50,000 תושבים נאלצו להתפנות כתוצאה מכך. במהלך הסופ"ש רבים מהם כבר שבו לביתם, זאת בזמן שהושגה שליטה על 25 אחוזים מהשריפה באזור.

 

מושל קליפורניה, גווין ניוסאם, בוחן את נזקי האש במהלך סיור ביום שישי האחרון. צילום: AP

בצפון קליפורניה המצב מוגדר חמור יותר בשל אפקט הרוחות העזות, שכאמור צפויות להתחזק במהלך הלילה. 49 מבנים, בתוכם 21 בתים, הוחרבו במחוז סונומה כשהאש ממשיכה להתפשט בטווח של 40 מיילים רבועים. עד כה הושגה שליטה רק על 10 אחוז מהשטח.

כבאי ושני תושבים נפגעו מהלהבות בזמן הפינוי. הם מאושפזים כאשר לא נשקפת להם סכנת חיים. פינויים נוספים צפויים להתרחש באזור לייק קאונטי כאשר ניתנה הנחיה לתושבים להערך לכך.

בשלב זה לא נקבעה רישמית הסיבה להתפרצות האש באזור, אך חברת החשמל פסיפיק כי תקלה בספק חשמל שהתרחשה ביום רביעי, דקות לפני תחילת השריפה, היא ככל הנראה הגורם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE