הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפה פרצה בסמוך למרכז גטי בלוס אנג׳לס: כביש 405 דרום נחסם לתנועה
מעל לאלף איש כבר פונו מבתיהם, והרשויות חוששות כי הרוחות החזקות יגרמו למספר המפונים לעלות באופן דרמטי. עיקר המאמצים נעשים כדי לבלום את התקדמות האש, בינתיים בהצלחה חלקית בלבד. ראש העיר: "ראיתי באופן אישי מבנים שעלו באש". שריפה נוספת פרצה בקלבסס ומאיימת להביא לסגירת כביש 101

לפחות חמישה מבנים נשרפו ומעל לאלף איש פונו מבתיהם בעקבות שריפה גדולה שפרצה במהלך הלילה בסמוך למרכז גטי במערב לוס אנג'לס. כוחות רבים של מכבי האש עושים מאמצים גדולים לבלות את התקדמות השריפה, שנעה במהירות גבוהה לכיוון מערב.

במקביל, בסמוך לשעה 9:00 בבוקר פרצה שריפה נוספת בסמוך לכביש 101 בקלבסס. למרבה המזל, בתוך כשעה הצליחו הכבאים להכיל את הלהבות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפת גטי פרצה בסמוך לכביש 405, שבינתיים נסגר לתנועה לכיוון דרום (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

"שריפת גטי" כפי שכונתה ע"י הרשויות פרצה בסמוך לשעה 1:30 בלילה (שעון מקומי) צפונית לשד' סנסט ומערבית לכביש המהיר 405 בזמן שרבים מהתושבים ישנו. במסיבת עיתונאים שכונסה הבוקר נמסר כי האש כילתה שטח בגודל של כ-500 אקר (כ-2,000 דונם).

 

 

"אני באופן אישי ראיתי 5 בתים שנשרפו כליל ברח' טייגרטייל. יתכן שבתים נוספים בשד' קנטר קניון גם עלו באש", אמר ראש העיר, אריק גרסטי, והתייחס לרחובות בשכונת ברנטווד האמידה.

כבר אתמול פרסם שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית (NWS) אזהרה חריגה בנוגע לרוחות חזקות ויבשות שינשבו ברחבי מחוז לוס אנג'לס, וכעת החשש הגדול ביותר הוא התפשטות הלהבות לכיוון מערב. 

 

ראש העיר אריק גרסטי ובכירים נוספים במשטרה ומכבי האש במהלך מסיבת עיתונאים שכונסה הבוקר (צילום: LAFD)

 

בשעה 8:00 בבוקר עדכנה משטרת הכבישים המהירים שכביש מספר 405 לכיוון דרום ייסגר לתנועה מהמחלף של כביש 101 בסמוך לשרמן אוקס ועד לשד' סנסט בעיר. בשלב זה, הנתיבים לכיוון צפון יישארו פתוחים.

במכבי האש ביקשו מהתושבים להישמע להוראות המשטרה ולעקוב אחר מפה אינטראקטיבית שמתעדכנת בכל כמה דקות. נכון לשעה 7:30 בבוקר, צווי פינוי חובה ניתנו לתושבים הגרים מדרום לרח' מולהולנד, צפונית לשד' סנסט, מערבית לכביש 405 ומזרחית לרח' טמסקל קניון.

בין המפונים הרבים ניתן למצוא גם את כוכב הכדורסל, לברון ג'יימס, שצייץ בסמוך לשעה 4:00 בבוקר: "השריפות בלוס אנג'לס ממש רציניות. אני והמשפחה שלי נאלצנו לפנות את הבית ואנחנו מחפשים חדר במלון. בינתיים ללא הצלחה". עם זאת, בשל החשש שהשריפה תתפשט, התושבים שגרים מזרחית לשד' טופנגה קניון התבקשו להיות מוכנים גם הם לפנות את עצמם במהירות.

בשעה 9:30 בבוקר הודיעה הנהלת UCLA כי הלימודים לא יתקיימו היום: "על אף שהשריפה לא מאיימת על הקמפוס, רבים מהעובדים והסטודנטים גרים במקומות שכן מושפעים מהאש, ולכן החלטנו לבטל את יום הלימודים".

רשימה מלאה של בתי ספר שבהם הלימודים בוטלו ניתן למצוא כאן.

 

כבאים מנסים לבלום את התקדמות האש, הלילה ברחוב טייגרטייל בברנטווד (צילום: AP)

 

כאמור, במקביל לשריפה במרכז גטי, דליקה נוספת פרצה, הפעם בקלבסס, וזכתה לכינוי "שריפת אוק". נדרשה כשעה על מנת לבלום את התקדמות האש, אך באזור נרשמים עומסי תנועה כבדים מאחר ששלושה נתיבים נסגרו בכביש 101.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE