הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: צעיר חווה התקף לב לאחר ששתה משקאות אנרגיה
בכתב עת רפואי מוביל פורסם מחקר רפואי שבחן את מקרה אשפוזו של צעיר כבן 26 שהתלונן על כאבים בחזהו. בדיקות העלו כי הוא סובל מבעיות בעורקים, ולרופאים סיפר שהוא שותה בין 8 ל-10 משקאות אנרגיה ביום

כאשר משקאות האנרגיה הפכו למוצר שכיח בסופרמרקטים וחנויות הנוחות, גורמים רפואיים הזהירו כי מדובר במוצר שאינו בריא בעליל. תושב טקסס בן 26 גילה זאת בדרך הקשה לאחר שחווה התקף לב שככל הנראה נבע משתייה מרובה של המשקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הצעיר, ששמו לא פורסם במחקר שהופיע בכתב העת "Case Reports in Emergency Medicine", לא חווה בעיות רפואיות, וחוץ משנתיים שבהן העיד כי עישן סיגריות, הוא ניהל אורח חיים יחסית בריא.

אלא שיום אחד הוא הגיע לחדר מיון והתלונן על כאבים בחזהו ובזרוע השמאלית - שתי תלונות נפוצות בקרב אנשים הסובלים מבעיות לב ושני סימני אזהרה לקראת התקף לב. הוא עבר מספר בדיקות, לרבות דופק, לחץ דם ורמת החמצן בדם, וכולן היו תקינות.

הוא עבר צנתור לב אשר גילה כי הוא סובל ממספר בעיות, למשל עורק אחד שכמעט נסתם לחלוטין. כאשר הרופאים החלו לשאול על תזונתו, הצעיר סיפר שהוא צורך בין 8 ל-10 משקאות אנרגיה ביום: "המטופל העיד כי הוא שותה את כלל סוגי משקאות האנרגיה", נכתב בכתב עת.

כדי לטפל בבעיה, הרופאים נאלצו להכניס תומכן לעורק של הצעיר, ויומיים לאחר מכן הוא שוחרר מבית החולים אחרי שהבטיח לא לעשן או לשתות משקאות אנרגיה יותר. על פי מחברי המאמר בכתב העת, ההשערה היא שכמות המשקאות שצרך היא זו שגרמה להתקף לב. עם זאת, הם הסתייגו מקביעה מוחלטת מאחר שלא קיימים מספיק מחקרים שמצביעים על קשר בין המשקה לבין מחלות לב כלשהן.

אי לכך, המלצת המחברים היא לא לצרוך את המשקה, או לחילופין לצרוך אותו בכמויות קטנות - בטח שלא 8-10 פחיות ביום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE