הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוטר ירה בחשוד לא חמוש וסיים את תפקידו
"האירוע אינו תואם את ערכינו", הודיע מפקד משטרת סן ברנרדינו בעקבות מסקנות חקירת התקרית שהתרחשה בשנה שעברה במהלכה הוזעקו שניים מפקודיו לבית בו אדם חמוש איים על יושביו. לאחר שהסכים להניח את נשקו, הוא התקדם לעבר הכוחות ואז נורה 5 פעמים ומותו נקבע במקום

שוטר ממשטרת סן ברנרדינו אינו מועסק בה יותר, לאחר שלפני קצת למעלה משנה, ירה למוות באדם לא חמוש שהניף את ידיו באוויר.

המשטרה פירסמה את סרטון המתעד את מצלמת הגוף, בנוסף להקלטת השיחה ל-911 וכן מידע מפורט יותר לגבי מה שהתרחש בתאריך ה-28 בספטמבר, שנת 2018, כאשר ריצ'רד ג'ון סנצ'ז, הניח את נשקו על הקרקע, הרים את ידיו כפי שהורה לעשות, ולמרות זאת נורה למוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך הסרטון שתיעד את האירוע הקטלני (צילום: משרד השריף של מחוז ברנרדינו)

 

בתחילת הסרטון, אומר מפקד משטרת סן ברנרדינו, ריק מקברייד, כי השוטר היורה, ברנדון גדי, אינו מועסק יותר במחלקה, בעקבות מסקנות חקירה פנימית לאירוע. לדבריו, החלטתו של גדי לירות בקורבן, "אינה תואמת לערכי מחלקתנו ולקהילה בה אנו משרתים", לכן בוצע הליך משמעתי. למרות זאת, לא פורט האם השוטר פוטר או בחר להתפטר בעקבות המסקנות. 

הוא הוסיף כי כעת משרד התובע המחוזי בוחן את תקרית הירי על מנת לקבוע האם להגיש הליך תביעה כנגד השוטר.

 

 

במהלך האירוע, הוזעקו גדי ושוטר נוסף לבית בשכונת היילנדס בסן ברנרדינו, סמוך לשעה 10 בלילה, לאחר שאשה שהתקשרה למוקד 911, דיווחה כי סנצ'ז שוהה בבית כשהוא מסומם ומאיים על בני המשפחה במקום. דקות לאחר מכן, התקשרה שוב ועדכנה שברחה מהמקום עם ילדיה מאחר שסנצ'ז חמוש וממשיך לאיים על אלו שנותרו בבית.

עדי ראיה מסרו כי סנצ'ז היה תחת השפעת סמים כשהוא מצהיר שהוא אלוהים וכל הנוכחים תחת שליטתו. לדברי מקברייד, חודש טרם האירוע, נודע כי במהלך ויכוח בבית, החשוד איים בנשק על הנוכחים. כשהגיעו השוטרים בעקבות התקרית האחרונה בספטמבר, שכאמור, תועדה במצלמת הגוף, דלת הכניסה של הבית הייתה פתוח וסנצ'ז עמד בסמוך אליה כשהוא חמוש.

השוטרים הורו לו להניח את כלי הנשק, תחילה הוא סירב אך לאחר מספר רגעים, הוא הניח אותו על הספה. לדברי מקברייד, לפתע, ללא שהתבקש, הוא החל לצעוד לעבר השוטרים שהורו לו להרים את ידיו באוויר. הוא עשה זאת אך המשיך להתקדם לעברם. בשלב זה, השוטר גדי ירה בו 5 פעמים וסנצ'ז מיד צנח לקרקע.

 

הרגעים לאחר הירי בתקרית הקשה (צילום: משרד השריף של מחוז ברנרדינו)

 

השוטרים הזעיקו את כוחות ההצלה, אך מותו נקבע במקום. השוטר הנוסף שהיה באירוע, נשאר בעבודתו, מסר מקברייד.

"כל אירוע הוא מיוחד בפני עצמו ודורש מהשוטרים לקבל החלטה קריטית תוך שניות ספורות ללא כל אפשרות לניתוח בדיעבד", אמר מפקד המשטרה, "אולם, למרות האתגרים בהם עומדים השוטרים, אנו רוצים להבטיח לקהילה שלא נתפשר על ערכינו ונמשיך לשאוף לספק לתושבי סן ברנרדינו את השירות הטוב ביותר".

עורך דינם של בני משפחת סנצ'ז, מסר כי "בזמן שהם עדיין באבל על האובדן של יקירם האהוב, הם מעודדים מההליך שהתבצע במשטרת סן ברנרדינו, שמהווה מודל לשקיפות אשר בני המשפחה מקווים שיאומץ על ידי מחלקות שוטרים ברחבי ארצות הברית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE