הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צבא ארה"ב הודיע על רכישת מאות מטוסי F-35 בעסקה של מיליארדים
שלושת הסוגים של כלי הטיס המתקדם שמותאמים לשימוש ע"י חיל האוויר, המארינס וחיל הים, יירכשו במה שמסתמנת כהזמנה הגדולה ביותר שקיבלה לוקהיד מרטין על הפרויקט. על אף העלויות הגבוהות, בפנטגון הסבירו כי החברה הצליחה להפחית בעלויות של המטוס, שלראשונה ירדו מתחת לרף 80 מיליון הדולר

משרד הביטחון האמריקאי (הפנטגון) הודיע הבוקר (שלישי) כי חתם על הסכם עם תאגיד התעופה לוקהיד מרטין כדי לרכוש 478 מטוסי קרב מסוג F-35 בעסקה השווה 34 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס F-35C של חיל הים האמריקאי מתכונן להמראה מנושאת מטוסים בלב ים (צילום: חיל הים)

 

מדובר בהזמנה הגדולה ביותר שיצרנית המטוסים קיבלה עד כה על למטוס החמקן. כזכור, בלוקהיד מרטין ראו במטוס ה-F-35 כגולת הכותרת של סדרת מטוסי הקרב של החברה, שעומדת מאחורי כלי טיס מרשימים נוספים כגון ה-F-22 ו-F-16. 

תהליך הפיתוח של ה-F-35 היה ארוך ומלא בתקלות חוזרות, דבר שגרם לעלות הפרויקט לחצות את רף 400 מיליארד הדולר עוד בטרם נמסר כלי הטיס הראשון. ולמרות זאת, בהודעת הפנטגון הסבירו כי העיכובים בתהליך נמצאים בעבר: "בלוקהיד מרטין הצליחו להפחית את העלויות של שלושת סוגי ה-F-35 ב-12.7%, כך שעלות כל כלי טיס יורד מתחת ל-80 מיליון דולר", נמסר ממשרד הביטחון.

כאמור, העסקה כוללת 478 מטוסים, אך בשלב זה לא ברורה החלוקה בין שלושת הסוגים שקיימים: ה-F-35A משמש את חיל האוויר האמריקאי, ה-F-35B משמש את חיל הנחתים (מארינס) ואילו ה-F-35C משמש עבור טייסי חיל הים. ה-F-35 נחשב למטוס הקרב המתקדם בעולם, ומספר מצומצם של מדינות בעולם זכו לעשות בו שימוש, ביניהן ישראל, איטליה, יפן, הולנד, דרום קוריאה ובריטניה.

הבוקר, לאחר פרסום פרטי העסקה ע"י הפנטגון, מנייתה של לוקהיד מרטין עלתה בכחצי אחוז וצפויה להמשיך לטפס בימים הקרובים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE