הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עליית מדרגה: צלב קרס נתלה בתוך בניין ממשלתי בסקרמנטו
על אף שסמלי השנאה הפכו לשכיחים יותר בשנים האחרונות, בכמעט כל המקרים מדובר באזרחים ולא בבניין שממומן ע"י משלם המסים, בטח שלא אחד שנמצא במרחק של כמה רחובות מבניין הקפיטול של קליפורניה. צעיר תושב העיר שעובד בסמוך: "לא האמנתי בהתחלה, חשבתי שזה קישוט להאלווין"

רשויות החוק בבירת קליפורניה, סקרמנטו, פתחו בחקירה לאחר שדגל ועליו צלב קרס נתלה בבניין ממשלתי בעיר, כך על פי התקשורת המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדגל ועליו צלב הקרס, כפי שתועד ע"י תושב העיר (צילום: Shutterstock / מייקל ג'ונסון)

 

סמל השנאה המזוהה עם תנועת הנאציזם נתלה בבניין של המחלקה לענייני אסירים ושיקום של קליפורניה (CDCR) בצומת הרחובות T ו-16 במרכז העיר, במרחק של כמה רחובות מבניין הקפיטול של המדינה.

בשיחה עם ערוץ תקשורת מקומי סיפר תושב העיר, מייקל ג'ונסון אשר עובד בסמוך למקום, על ההלם שהרגיש כאשר הבחין בסמל השנאה: "בהתחלה לא האמנתי למה שאני רואה, חשבתי שאולי לא ראיתי נכון או שיש לי איזה בעיה בעיניים. אחרי זה חשבתי שאולי זה איזה קישוט להאלווין או משהו כזה. התקרבתי ופשוט לא האמנתי: בלב סקרמנטו נתלה צלב קרס ענק".

לדבריו, הוא הבחין במספר פריטים נוספים המזוהים עם הנאצים, למשל בגד כלשהו ועליו הכיתוב "SS": "מי שמגיע משדה התעופה למרכז העיר בהכרח יעבור פה ויראה את זה, וזו בושה. זה ממש לא משקף את מה שאנחנו מאמינים בו פה בסקרמנטו", הוא אמר.

 

 

אתמול (שני) הוסרו סמלי השנאה, אך הפרשה עדיין רחוקה מסיום, שכן מספר גורמים אנונימיים מסרו הודעות סותרות בקשר למקור הסמלים. כך למשל, באחד הדיווחים הוסבר כי עובד חדש שעדיין נמצא בשלבי ההכשרה תלה את הדגל והצדיק את זה בכך שהוא עוסק עם הרבה חברי כנופיות.

לעומת זאת, בדיווח אחר הוסבר כי מדובר בפריטים שהוחרמו ע"י אסירים לשעבר ששוחררו ונמצאים בתקופת מבחן. דיווח נוסף אף ניסה לטעון כי מדובר ב"מצגת חינוכית שנועדה להראות לעובדים ממה להיזהר". כלל ההסברים הללו לא התקבלו בצורה טובה ע"י התושבים, שפנו באופן בהול לעירייה ודרשו להסיר את הדגל, דבר שכאמור התרחש אתמול.

דאנס סימאס, דוברת ה-CDCR, פרסמה את התגובה הבאה: "המדיניות שלנו ברורה לחלוטין, אין סובלנות לסמלי שנאה כלשהם. עם זאת, חשוב להסביר שמדובר במשרד שעוסק בעבריינים רציניים, לרבות חברי כנופייה ועברייני מין, ועל כן מדי פעם נוצר מגע עם חפצים מעוררי מחלוקת. אך חשוב להבהיר, אנחנו מתייחסים לפרשה במלוא הרצינות. מעבר להסרת הדגל, אנחנו חוקרים מדוע הוצב שם מלכתחילה", כלשון ההודעה.

העובדה שהאנטישמיות ברחבי ארצות הברית נמצאת בעלייה אינה חדשה, אפילו לא במדינה שנחשבת לאחת מהכי ליברליות שיש - קליפורניה. כזכור, במהלך הקיץ נודע כי תושב אזור מפרץ סן פרנסיסקו חרט צלב קרס עצום בחצר ביתו, למרות התנגדותם העזה של שכניו ושל ארגונים יהודים רבים.

 

צלב הקרס הענק שהותקן בחצר הבית בעיר אל סוברנטה (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE