הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שריפת "איזי" בסימי ואלי: אלפים פונו מבתיהם וכבישים מרכזיים נסגרו לתנועה
בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי פרצה השריפה במחוז ונטורה ומאיימת לפגוע לא רק בבתים, אלא גם במוזיאון ע"ש הנשיא רייגן ובו פריטים היסטוריים. בשל מחסור בכוח אדם, מחסומים הוצבו בכניסה לכבישים ללא שוטרים, וב-CHP הבהירו: "אל תעלו לכביש, מדובר בסכנת חיים"

על רקע אזהרה חריגה שפורסמה ע"י שירות מזג האוויר (NWS) בנוגע לרוחות יבשות שצפויות לנשוב באזור ולאחר כיממה של הפוגה, היום התחדשות השריפות באזור דרום קליפורניה. הבוקר, בסביבות השעה 6:15, פרצה שריפה בסמוך לסימי ואלי (מחוז ונטורה) שבעקבותה הורו הרשויות לפנות אלפים מבתיהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הלהבות מתקדמות לכיוון הבתים בסימי ואלי, דבר שהביא לפינוי המוני (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

בשעה 8:00 בבוקר עדכנו הרשויות כי השריפה כילתה שטח של כ-400 אקר (כ-1,600 דונם) ונעה לכיוון מערב וכביש מהיר מספר 23. מעבר לבתים הרבים שנמצאים בסכנה, הרשויות חוששות מפגיעה בספרייה הנשיאותית והמוזיאון על שם רונלד רייגן שבו מוצגים פריטים היסוטריים כגון מטוס "אייר פורס 1" הישן וכלי הרכב שבאמצעותו פונה רייגן לבית החולים לאחר שנורה במרץ 1981. "הספרייה מאוד מדאיגה אותנו, אבל שלחנו הרבה כוחות לשם כדי שימנעו את התקדמות האש לעברה", הסביר בריאן מקגראת', מפקד מכבי האש במחוז.

נכון לשעה 9:00 בבוקר, הוראות פינוי ניתנו למרבית השכונות במערב סימי ואלי וחלקים ממורפארק, ותושבי ת'אוסנד אוקס התבקשו להיות מוכנים אף הם לצאת מבתיהם. עם זאת, חשוב לציין כי הוראות הפינוי משתנות בכל כמה דקות, ועל כן הרשויות במחוז ונטורה הקימו מפה אינטראקטיבית שבה התושבים יכולים להתעדכן בזמן אמת. בסמוך לשעה 9:30 בבוקר נמסר כי האש גדלה לאלף אקר (כ-4,000 דונם).

 

האש מתקרבת לעבר הספרייה הנשיאותית והמוזיאון על שם רונלד רייגן (צילום: פייסבוק)

 

כאמור, מספר כבישים נסגרו לתנועה באזור הדליקה - שזכתה לשם "שריפת איזי". במשטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) הבהירו כי בחלק מהמחלפים של כביש זה לא יוצבו שוטרים בשל שיקולי כוח אדם, אך באותם מקומות נתלו שלטים והותקנו מחסומים זמניים: "אל תעלו על הכביש גם אם אתם מסוגלים לעקוף את הקונוסים!", צייצו ב-CHP, "יש עשן כבד שמגביל את טווח הראייה באופן משמעותי ומדובר בסכנת חיים".

במקביל, בחברת החשמל ניתקו אזורים רבים באזור השריפה, ומשרד החינוך במחוז הודיע כי הלימודים לא יתקיימו בבתי הספר הציבוריים בסימי ואלי. לפני זמן קצר התקבל עדכון נוסף לפיו הלימודים בבתי הספר בת'אוסנד אוקס ומכללת מורפארק בוטלו אף הם.

 

מעבר לסכנה לבתים, קיים חשש לפגיעה בפריטים היסטוריים במוזיאון, לדוגמה מטוס "אייר פורס 1" הישן (צילום: בן קרול)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE