הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פשיטה מורכבת שבוצעה באופן מקצועי לחלוטין": הפנטגון חשף פרטים על חיסולו של אל-בגדאדי
חיילי הכוחות המיוחדים פשטו באישון לילה על המתחם בו התבצר מנהיג דאע"ש, שלקח עמו ילדים קטנים וברח אל תוך מנהרה. כאשר הבין שלכידתו בלתי נמנעת, הוא פוצץ את עצמו ביחד איתם. "ניתן להסיק מכך הרבה על האופי שלו", אמר מפקד הפיקוד שהיה אחראי על המבצע הנועז; במקביל, הוסבר כי הרועה הבלגי נפצע מחוט חשמל חשוף בתוך מנהרה זו, ולא מעוצמת הפיצוץ כפי שסברו תחילה

 ימים ספורים לאחר ההודעה הדרמטית של הנשיא טראמפ על חיסולו של אבו בכר אל-בגדאדי, מוקדם יותר היום (רביעי) פרסם משרד ההגנה האמריקאי - הפנטגון - פרטים רבים על המבצע המוצלח שהביא למותו של מנהיג ארגון הטרור דאע"ש, לרבות סרטון מתוך הפשיטה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך תיעוד המבצע ע"י מזל"ט (צילום: משרד ההגנה)

 

"המבצע כלל פשיטה קשה, מורכבת וכזו שהצריכה דיוק", אמר הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית (שאחראי על אזור מזרח התיכון ומערב אסיה). "המבצע התבצע עם רמת מקצוענות גבוהה כפי שמצופה מחיילים אמריקאים, החל מרמת התכנון ועד לביצוע בשטח", הוא הסביר.

האישור הסופי למבצע ניתן ע"י הבית הלבן בשעה 9:00 בבוקר (שעון מקומי בוושינגטון די. סי.) ביום שבת. כאשר כוחות צבא ארה"ב, שכללו מסוקי תקיפה, מזל"טים, מטוסי קרב וכמובן חיילי יחידות מיוחדות, התקרבו אל המתחם בו התבצר המחבל, הם ספגו אש מארגונים מקומיים שאינם קשורים לדאע"ש.

באחד הסרטונים שהוצג ע"י מקנזי הוסבר כי מדובר בתקיפה של אחת מן החוליות שפתחה באש לעבר החיילים.

 

מקנזי במהלך מסיבת העיתונאים בה חשף פרטים רבים על הפשיטה (צילום: AP)

 

כאשר החיילים האמריקאים נכנסו אל המתחם שבו שהה אל-בגדאדי, הם הצליחו לחלץ ממנו מספר אנשים שהוגדרו כ"חפים מפשע", ביניהם 11 ילדים קטנים. "הם פונו משם, אך חמישה מחבלי דאע"ש בתוך המתחם היוו איום ממשי לחיילים. מדובר היה בארבע נשים וגבר שכולם לבשו חגורות נפץ", הסביר מקנזי.

 

 

"הם לא הגיבו כאשר החיילים דרשו מהם בערבית להיכנע, גם לא כאשר החיילים ירו ליד רגליהם. לכן לא נותרה ברירה אלא לירות כדי להרוג", אמר הגנרל.

במקביל לכך, אל-בגדאדי ברח אל תוך מנהרה ביחד עם שני מילדיו (באותם רגעים ובשעות שלאחר מכן סברו כוחות צבא ארה"ב כי הוא ברח עם שלושה ילדים): "כאשר לכידתו הפכה לבלתי נמנעת, הוא התאבד תוך כדי שהרג את שני הילדים הקטנים", אמר מקנזי והוסיף כי על פי ההערכות מדובר בשני ילדים בני 12.

 

הרועה הבלגי נפצע מחוט חשמל חשוף ולא מחגורת הנפץ של אל-בגדאדי (צילום: משרד ההגנה)

 

בין החיילים האמריקאים שפשטו על המתחם של המחבל היה גם כלב צבאי, שתמונתו פורסמה ע"י הנשיא טראמפ ביום שלשום. הכלב, ששמו לא פורסם, נפצע במהלך הפשיטה, ותחילה סברו הכוחות כי נפגע מהדף הפיצוץ כאשר אל-בגדאדי התאבד. אולם בהמשך התברר כי פציעתו נגרמה כתוצאה ממגע עם חוט חשמל חשוף בתוך המנהרה שבאמצעותה ניסה המחבל לברוח.

מקני הסביר כי הרועה הבלגי כבר הספיק להתאושש וחזר לשירות: "מדובר בכלב שהיה מעורב ב-50 מבצעים קרביים במהלך ארבע שנות השירות שלו עד כה".

אחת השאלות שנשאל מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית היה בנוגע לאמירתו של הנשיא טראמפ, לפיה אל-בגדאדי בכה בטרם התאבד. מקנזי הסביר כי הוא אינו יודע לומר בוודאות: "אני לא יכול לאשר את דיווח זה, אבל אומר לך ככה: הוא זחל אל תוך חור עם שני ילדים קטנים ופוצץ את עצמו בזמן שאנשיו נשארו על הקרקע. ניתן להסיק מכך הרבה על האופי שלו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE