הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יהודים פוגעים בחופש הביטוי": כרזות אנטישמיות נתלו ברחבי UCF
זהותו של האדם או הארגון שעומד מאחורי המעשה טרם נחשפה, אולם ציטוט של ניאו נאצי ומכחיש שואה שצורף אל הפוסטר ככל הנראה לא משאיר הרבה מקום לספק. ארגון יהודי בקמפוס: " ניסיון מביש לנצל את חופש הביטוי ולהסתתר מאחוריו. לא ניתן להעביר ביקורת באמצעות גזענות, דה-לגיטימציה והשמצה"

על רקע חוק חדש שאושר בפלורידה במהלך הקיץ שנועד למגר את תופעת האנטישמיות באוניברסיטאות ומוסדות לימוד נוספים, הבוקר גילו סטודנטים באוניברסיטת מרכז פלורידה (UCF) שבאורלנדו כי כרזות נתלו ברחבי הקמפוס ועליהן ציטוטים של ניאו-נאצים ומכחישי שואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכרזה שנתלתה ברחבי הקמפוס באורלנדו (צילום: Shutterstock / טוויטר)

 

כזכור, המחוקקים במדינה אישרו את החוק, שבעצם מיישר קו עם ההגדרה של מחלקת המדינה של ארצות הברית (משרד החוץ) בנוגע לאנטישמיות. המטרה, הסבירו אותם מחוקקים, היא לעצור את האפלייה כנגד סטודנטים יהודים. בכרזות עצמן הוזכרו חלק מן הסעיפים של החוק, למשל בנוגע להכחשת השואה ו"שליטה יהודית בארצות הברית", ונטען כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי.

"החוק מהווה מתקפה ישירה על התיקון הראשון לחוקה בכך שהוא שולט במה שסטודנטים ומרצים יכולים לומר על יהודים ועל המדינה הציונית", נכתב בפוסטרים המבישים. אף גורם לא לקח אחריות למעשה, אך בתחתית הפוסטר צורף הציטוט: "כדי לדעת מי שולט בכך צריך לראות על מי לא ניתן להעביר ביקורת", משפט שמיוחס לקווין סטרום - מכחיש שואה, ניאו נאצי ומי שנידון למאסר בפועל בגין החזקת תוכן פורנוגרפי של קטינים.

 

 

כאמור, האוניברסיטה ממוקמת בעיר אורלנדו ולפי ההערכות לומדים בה כ-6,000 סטודנטים יהודים. בארגון "Knights for Israel" המשויך למוסד הלימודי הגיבו לאירוע בפוסט בפייסבוק וכתבו: "תליית הכרזות היא ניסיון מביש לנצל את חופש הביטוי ולהסתתר מאחוריו. לא ניתן להעביר ביקורת באמצעות גזענות, דה-לגיטימציה והשמצה", כלשון ההודעה.

למעשה, זוהי הפעם השנייה בתוך שבועות אחדים שבה מתבצע מעשה ונדליזם כנגד יהודים הלומדים ב-UCF. ב-15 באוקטובר - במהלך חג סוכות - התגלו דפים פוגעניים שנתלו על שלט של בית חב"ד: על הכרזות הללו הופיע המשפט "love not hate", אך האות "o" במילה הראשונה שונתה לצלב קרס והאות "a" במילה האחרונה שונתה למגן דוד.

נדמה כי בתקופה האחרונה חלה עלייה בכמות האירועים על רקע אנטישמי ברחבי פלורידה, שכן יממה לפני השחתת השלט מחוץ לבית חב"ד דיווחנו כי במחוז מיאמי-דייד בדרום המדינה חסר בית איים לרצוח שני מתפללים יהודים ביציאתם מבית כנסת בעיר סאני איילס ביץ'. 

 

בית הכנסת בסאני איילס ביץ' בו אירעה תקרית אנטישמית בחודש שעבר (צילום: גוגל מפות)

 

אם לא די בכך, נראה שהאנטישמיות ממשיכה לחלחל אל תוך מערכת החינוך במדינה. אתמול נודע כי מנהל בית ספר בבוקה רטון פוטר מתפקידו לאחר שטען כי "לא כולם מאמינים שהשואה באמת התרחשה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE