הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דמוקרט נוסף פורש מהמירוץ: בטו או'רורק הודיע על סיום הקמפיין
כשהוא לא מצליח לצמצם את הפערים בסקרים, וגם התרומות דועכות בהתאם, מי שכיהן בעבר כחבר קונגרס מטקסס החליט שהגיע הזמן לשים סוף למסע לבית הלבן. הנשיא טראמפ מיהר להגיב בציוץ עוקצני במיוחד

בטו או'רורק, לשעבר חבר קונגרס אשר ייצג את מערב טקסס בבית הנבחרים, הודיע מוקדם יותר היום (שישי) כי הוא מסיר את מועמדותו לנציג המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2020 לאחר שלא הצליח לקבל את התמיכה הנדרשת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


או'רורק הודיע על פרישה מהמירוץ לבית הלבן מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

"למרות שהיום אנחנו עוצרים את הקמפיין, אני אמשיך להיות מחויב למדינתי בכל דרך שיתאפשר לי", כתב או'רורק במייל ששלח לתומכיו, "על אף שמדובר בהחלטה שקשה לקבלה, ברור לי שכרגע אין לקמפיין את היכולת להתקדם באופן מוצלח". בעוד כ-20 ימים יתקיים עימות נוסף של המפלגה, ואו'רורק לא הצליח לעבור את הרף הנדרש כדי להתקבל אליו, הן מבחינת סקרים והן מבחינת גיוס כספים. 

באופן שלא יפתיע רבים, בין המגיבים הראשונים להודעת הפרישה של חבר הקונגרס לשעבר היה הנשיא טראמפ, שהזכיר ראיון שנערך עם או'רורק בתחילת הקמפיין שבו אמר "נולדתי בשביל זה": "אוי לא!", לעג הנשיא בציוצו, "בטו פרש מהמירוץ למרות שאמר שהוא 'נולד בשביל זה'. לא נראה לי", הוא כתב.

כזכור, או'רורק הצטרף למירוץ לנשיאות לאחר שהפסיד בבחירות לסנאט בטקסס, אם כי בהפרש יחסית קטן (48.33% לעומת 50.89% שגרף הסנאטור טד קרוז). אך העובדה שהצליח להפסיד "רק" בכ-200 אלף קולות באחת המדינות הכי "אדומות" בארה"ב לא סייעה לו בקרב על מועמדות מפלגתו.

 

הנשיא טראמפ על רקע ציוץ התגובה שלו לפרישת או'רורק (צילום: Shutterstock / טוויטר)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE