הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תכנית שמנחילה תחושה של תקווה, לצד כבוד והערכה עצמית שאבדה ברחובות"
מודל לדוגמה עבור ערים נוספות: ארגון ללא רווח בשיתוף מועצת העיר אוסטין, מספק הזדמנות למחוסרי הדיור להכנס למעגל העבודה בנוסף לארוחות והסעות וסיוע במציאת פיתרון למגורים קבועים. "אני חושבת שכולנו יכולים להסכים שהיוזמה הזאת מייצגת פיתרון הוגן שכולנו כקהילה היינו צריכים לייצר כמענה לנושא, "אמרה אחת מחברי המועצה

ארגון ללא רווח באוסטין טקסס פתח ביוזמה מעוררת השראה עבור קהילת חסרי הבית בעיר. הארגון, OTHER ONES FOUNDATION או בקיצור, OOF, נחוש לספק תעסוקה עבור אלו שגורלם לא שפר עליהם. המוטו עליו הצהירו הוא "הפיכת שכונות ההומלסים לקהילות פעילות באמצעות מחסה תמיכה, מזון ואהבה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הם ביצעו זאת הלכה למעשה על ידי תשלום 15 דולר לשעה, בנוסף להסעה וארוחת צהריים עבור כל חסר בית שיעבוד כפועל ניקיון בעיר. אלו שיסכימו להכנס למעגל העבודה, יקבלו גם סיוע מול הרשויות במציאת דיור עבורם.

על פי נתונים רישמיים, כ- 2,147 איש בממוצע מוגדרים כחסרי בית מידי יום באוסטין. מדובר בגידול כ-5 אחוזים לעומת הנתונים של השנה שלפני כן. ארגון ה-OOF גם מספק בית מחסה מרווח עבורם, בו ניתן למצוא מקלחות, אוכל, שירותי כביסה, אינטרנט ומיטות.

 

חשוב לציין כי היוזמה נעשה בשיתוף פעולה עם מועצת העיר שהקצתה כ-720 אלף דולר לטובת העניין, והתוצאות הן מעל לכל ציפייה, כך לפחות מספרים בארגון.

"בהחלט הדהמנו את קברניטי העיר במה שעשינו עם הכסף", אמר כריס בייקר, מנכ"ל הארגון בהצהרתו. לדבריו צוותי נקיונות יוצאים לעבודה מידי שבוע, ולעיתים גם בסופי שבוע, ומבצעים מלאכת קודש החל מניקוי גרפיטי וכלה בנקיונות של מחנות הומלסים. "יש יותר ויותר אנשים שפונים אלינו בבקשה להצטרף, הרבה מעבר למה שאנחנו צריכים. אנחנו מקווים שתוספת התקציב שקיבלנו תסייע לנו להוסיף עוד משרות מעבר ל-150 שאנחנו מעסיקים כרגע".

 

בייקר מספר בהתרגשות על המשמעות שהתכנית מספקת למועסקים, "היא מהווה תפקיד קריטי בהתנהלות מול אוכלוסיית חסרי הבית בעיר, לא רק על ידי הוצאתם מהרחוב והכנסתם למעגל העבודה, אלא גם בהנחלת תחושה של תקווה בקרבם, לצד כבוד והערכה עצמית שלעיתים אובדת במהלך החיים ברחובות".

חברת המועצה לסלי פול, הגדירה את התכנית כמשנה מציאות, "אני חושבת שכולנו יכולים להסכים שהיוזמה הזאת מייצגת פיתרון הוגן שכולנו כקהילה היינו צריכים לייצר כמענה לנושא ההומלסים"

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE