הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש דחה את יישום מדיניות ההגירה וטען: "החלתה תגרום נזק בלתי הפיך"
בעקבות תביעה שהוגשה באורגון, המדיניות שעליה חתם הנשיא טראמפ בחודש שעבר לא תיכנס לתוקף ותדחה ב-28 ימים לכל הפחות, וזאת במטרה לבחון את היבטיה החוקיים לעומק. ארגוני זכויות המהגרים בירכו על ההחלטה, בבית הלבן טרם הגיבו

בית המשפט הפדרלי באורגון פסק נגד הממשל בראשות הנשיא טראמפ ומנע את שינוי המדיניות שהיה אמור להיכנס לתוקף היום (ראשון) במסגרתו הנפקת גרין קארד תתאפשר רק למי שמסוגל להוכיח כי הוא מחזיק בביטוח רפואי תקף או שהוא בעל יכולת כלכלית לממן טיפול רפואי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המדיניות החדשה של הנשיא טראמפ לא תיכנס לתוקף היום כפי שרצה (צילום: רויטרס)

 

בשבוע שעבר הוגשה התביעה הבהולה לבית המשפט בפורטלנד מצד מספר ארגונים הפועלים למען זכויות המהגרים, שטענו כי השינוי המדובר ישפיע על כשני-שליש ממהגרים חוקיים פוטנציאליים. בשל כך, השופט מייקול סימון החליט לחסום את המהלך באופן זמני, כך שהוא לא יחול היום כפי שחפץ הממשל.

חשוב לציין כי השופט לא פסק בעד או נגד המדיניות עצמה, ולא ברור אם הוא יהיה זה שיעשה זאת. בפסיקה הוא ציין כי אין מנוס מלבד עיכוב המדיניות עד אשר תתקבל קביעה סופית של בתי המשפט.

במסגרת המדיניות החדשה, מועמדים לקבלת ויזה וגרין קארד אשר נמצאים מחוץ לגבולות ארה"ב (דהיינו, לא אנשים שנמצאים כבר עתה בארה"ב) יצטרכו להוכיח לפקידי ההגירה כי הם מחזיקים בביטוח רפואי פרטי שאינו מסובסד שייכנס לתוקף בתוך 30 יום מכניסתם למדינה, או לחילופין שהם מחזיקים בהון שיאפשר לכסות הוצאות הכרוכות בטיפול רפואי. מדיניות זו נקבעה ע"י הנשיא טראמפ בצו נשיאותי שעליו חתם בחודש שעבר.

 

"החלת המדיניות תגרום לנזק בלתי הפיך" (צילום: Getty Images)

 

מעבר לכך שהמדיניות לא הייתה אמורה לחול על אנשים שנמצאים כעת בארה"ב, אוכלוסיות נוספות היו אמורות לקבל פטור ממנה, לרבות מועמדים שהגישו בקשה לוויזת הגירה במסלול הגרין קארד לפני ה-3 בנובמבר, תושבים חוזרים, פליטים ומבקשי מקלט, וכן צעירים מתחת לגיל 21 שאינם נשואים.

הממשל טרם הגיבו באופן רשמי לקביעת בית המשפט הפדרלי, שדחה את יישום המדיניות ב-28 יום כדי לאפשר את המשך הדיון המשפטי בין הצדדים. בפסיקתו נימק השופט את ההחלטה לאפשר את הדחייה בכך שהחלת המדיניות תגרום ל-"נזק בלתי הפיך" למבקשי הבקשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE