הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מתחייבים להיות חלק מהפתרון": אפל תשקיע 2.5 מיליארד דולר בטיפול במשבר הדיור
בהודעה שכתב מנכ"ל החברה, טים קוק, הוא הסביר כי ענקית המחשבים והטלפונים הניידים תשקיע בדיור בר השגה, בקרן שתעניק משכנתאות ואף תתרום שטחים רבים שרכשה באזור מפרץ סן פרנסיסקו. בכך היא תצטרף לגוגל ופייסבוק שהודיעו על תרומות דומות, אם כי בסכומים נמוכים באופן משמעותי

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה מוקדם יותר היום (שני) כי בכוונתה להקצות 2.5 מיליארד דולרים כדי לסייע בפתרון למשבר הדיור שפוקד את קליפורניה, וזאת על רקע טענותיהם של כלכלנים רבים שסבורים כי היא וחברות מובילות נוספות בעמק הסיליקון הן אחד הגורמים המרכזיים למשבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטה אפל בדרום מפרץ סן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

 

בהודעה שפרסמה הבוקר, אפל הסבירה כי היא תשקיע מיליארד דולרים בדיור בר השגה באזור עמק הסיליקון, בעיקר בעיר סן חוזה ובפרבריה. מעבר לכך, מיליארד דולרים נוספים יועברו לקרן שתסייע במתן משכנתאות לאותם תושבים שרוכשים בית בפעם הראשונה.

בשנים האחרונות רכשה אפל לא מעט שטחים באזור דרום מפרץ סן פרנסיסקו, ובהודעתה היא חשפה כי תאפשר את בנייתם של בתי דירות על שטח ששוויו כ-300 מיליון דולר. 200 מיליון דולר נוספים יועברו לעיריית סן פרנסיסקו לטובת קרן חדשה שמטרתה לטפל בבעיית ההומלסים שפוקדת העיר. בספירה האחרונה שהתבצעה מוקדם יותר השנה, הרשויות בעיר העריכו כי ישנם כ-7,000 דרי רחוב.

כאמור, רבים מייחסים לאותן חברות מובילות כמו אפל אחריות רבה למשבר הדיור שפוקד את קליפורניה, ואת מפרץ סן פרנסיסקו באופן ספציפי. המחירים הגבוהים אזור הובילו לכך שתושבים רבים במעמד הביניים, לדוגמה מורים, עובדים במסעדות וכו', החליטו לנטוש את העיר.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, ומנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: אפל)

 

"דיור בר השגה משמעו יציבות, כבוד, הזדמנות וגאווה", כתב טים קוק, מנכ"ל אפל, בהודעה שפורסמה. עוד אמר "כאשר דברים אלה הופכים לבלתי ניתנים להשגה, אנחנו יודעים שעלינו לשנות את המסלול, ואפל מתחייבת היום להיות חלק מהפתרון".

אפל לא תשלם את סכום העתק במכה אחת, אלא לפי התקדמות הפרויקטים עצמם. לפי ההערכות, ידרשו כשנתיים עד חמש שנים כדי להשלים את הפרויקטים השאפתניים. ההשקעה של אפל מגיעה לאחר דיונים רבים שנערכו בין ראשי החברה לבין משרד המושל, גאווין ניוסאם, ששיבח את "הרצון של החברה לתרום לפתרון" ואף הפציר בחברות גדולות נוספות לפעול באופן דומה.

בחודש יוני האחרון, גוגל הודיעה כי תקצה מיליארד דולרים למשבר הדיור, לרבות בניית 5,000 יחידות דיור חדשות. חודשים ספורים קודם לכן הבטיחה פייסבוק לגייס כחצי מיליארד דולר כדי לטפל במשבר, אך מדובר בסכומים קטנים בהרבה ממה שאפל מתכוונת להקצות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE