הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשטרה דורשת מאמזון לסייע בפיתרון פרשת רצח בפלורידה
צו בית משפט הוגש לחברת הענק בדרישה לחשוף הקלטות מליל האירוע במהלכו מאבק פיזי בין בני זוג המתגוררים בסמוך לפורט לודרדייל, הוביל למותה של סילביה גלווה במהלך הקיץ האחרון. גם עורך דינו של החשוד תומך במהלך שהוא סבור שיועיל לזיכויו מכל אשמה

המשטרה בפלורידה סבורה כי הקלטות ממכשיר האמזון אלקסה עשויות לספק מידע משמעותי לאירוע רצח בין בני זוג. אדם קרספו בן ה-43 מואשם ברציחתה של סילביה גלווה בחודש יולי האחרון, אשר מתה כתוצאה מדקירה בפלג גופה העליון.

כעת החליטו לבדוק במשרד השריף של מחוז ברוורד האם מכשיר ההקלטה יכול להוות עד ראיה למקרה הטרגי, והוציאו צווי חיפוש להקלטותיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכשיר אלקסה של אמזון (צילום: Shutterstock)

 

באופן מפתיע, גם עורך דינו של החשוד מעוניין בחשיפת ההקלטות, "אני מאמין שהדבר יוכיח במאה אחוז שמרשי חף מפשע", אמר עו"ד כריסטופר אוטול. אמזון מסרה בהודעת דובר כי "החברה אינה מוסרת את פרטי לקוחותיה לרשויות אלא רק לאחר צו משפטי".

לדברי קרספו, בתאריך ה-12 ביולי, הוא ובת זוגו נקלעו לריב שהפך פיזי בחדר השינה כששניהם שתויים, בביתם שבהלנדייל ביץ', כ-12 מייל מפורט לודרדייל. בעדותו סיפר כי אחז בה בקרסול והעיף אותה מהמיטה.

לפי גרסתו בקצה המיטה היה עצם חד עליו היא נחתה במהלך המאבק ביניהם כשניסתה להשאר על המיטה, והוא ננעץ לה בחזה. קרספו טוען כי הוא שלף מגופה את העצם בתקווה שלא נגרם לה נזק חמור. מיד לאחר מכן, ביקש מחבר שגם היה בבית להתקשר למוקד 911.

בבית החולים נקבע מותה של גלווה.

 

קרספו לצד גלווה (צילום: פייסבוק)

 

זהו לא המקרה הראשון בו מכשיר האלקסה משמש כעדות לחקירת רצח. בשנת 2015, צוות משפטי באריזונה ביקש מאמזון למסור לידיו הקלטות מביתו של ג'יימס בייטס, שהואשם ברצח חברו.

הקורבן נמצא ללא רוח חיים בג'קוזי של החשוד והמשטרה קבעה כי הדבר נגרם כתוצאה מהטבעתו. בייטס טען להגנתו שהוא חף מפשע והיה במיטתו כאשר חברו ועוד אדם שהו במים.

לדבריו, הזעיק את המשטרה ביום שלמחרת לאחר שמצא את גופת חברו. עורכי דינו של בייטס פנו לאמזון בדרישה לקבל את ההקלטות מליל האירוע, והבקשה אושרה. למרות שלא נמצאו כל הוכחות לטענותיו באמצעות המכשיר, בסופו של דבר במהלך החקירה, הוסרו האישומים כנגדו.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE