הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אינו כשיר לעמוד לדין": נדחתה פתיחת משפטו של צעיר שרצח 10 בבית ספרו
שנה וחצי לאחר שנכנס לבית הספר בדרום טקסס כשהוא חמוש ברובים ורצח 8 תלמידים ו-2 מורים, בית המשפט החליט להישמע להמלצותיהם של שלושה מומחים שבחנו את מצבו הנפשי. הוא ישלח לטיפול, ובכוונת הרשויות להעמידו לדין בתומו. בכל מקרה, הוא לא יקבל עונש מוות בשל היותו קטין בעת מקרי הרצח

דימיטריוס פגוטציס, מי שמואשם ברציחתם של 10 אנשים בבית ספרו בדרום טקסס לפני כשנה וחצי, עלול לחמוק מעונש מאסר ממושך לאחר שבית המשפט קבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין, כך אמר עורך דינו של הצעיר אתמול (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פגוטציס לצד זירת האירוע בבית הספר שבו פתח באש ורצח 10 אנשים (צילום: Getty Images)

 

ההחלטה לדחות את המשפט כדי להעניק טיפול פסיכיאטרי לפגוטציס התקבלה לאחר ששלושה מומחים בנושא - אחד מטעם התביעה, אחד מטעם ההגנה ואחד נוסף מטעם בית המשפט - קבעו פה אחד שאינו כשיר לעמוד לדין כיום.

ניק פול, עורך דינו, הסביר כי אינו יכול לחשוף פרטים נוספים, לרבות במה אובחן, מתוך רצון לכבד את פרטיותו. "אני לא יכול להעניק הסבר מלא, אך אני שמח שהוא יקבל את הטיפול שהוא זקוק לו", הוא אמר. עוד הסביר פול כי סוגיית כשירותו של פגוטציס נוגעת למצבו הנפשי כיום, ולא מצבו בעת הירי הקטלני.

קביעה רשמית של ביהמ"ש צפויה להתקבל בתום דיון שייערך בהמשך השבוע. אתמול אישר בית המשפט לעורכי הדין המעורבים בתיק לשוחח עם התקשורת בנוגע להסתכלות הפסיכיאטרית שעבר.

משפטו של פגוטציס היה אמור להיפתח ב-18 בפברואר, ולמרות שהואשם ב-10 סעיפים של רצח, בית המשפט אינו יכול לגזור עליו עונש מוות מכיוון שהוא היה קטין (בן 17) בעת מקרי הרצח.

 

פגוטציס בבית המשפט במחוז גלבסטון בתחילת השנה (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE