הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסגלים הרגלי בריאות טובים יותר: כמה המלצות לשימור ולאחסון נכון של מוצרי מזון
פרט להשלכת כלל המזונות שפג תוקפם ואלה המזיקים לבריאות, מומלץ לנקות את תחתיות המקרר. פעולה כזו תמנע התפתחות של בקטריות בפנים המקרר

על מנת לסגל הרגלי בריאות טובים, יש להקפיד על שימור ואחסון נכון של מזון. לעתים, תאריך התפוגה של מוצרי מזון שונים עשוי לחלוף והם יישארו דחוקים בפינה אפלה ולא נגישה במקרר, מאחורי שאר המצרכים. בעלי המקרר נוטים לשכוח מוצרים מסוימים. לא פעם, האזור האחורי של המקרר יראה יותר כמו ניסוי מדעי, מאשר מקום קריר לאחסון מזון.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



כל שצבעי הירקות והפירות אינטנסיביים יותר, כך הם מכילים יותר רכיבים תזונתיים טובים יותר

 

בין ההמלצות העיקריות גם להשליך כל פריט מזון שמעורר חשד, כי הוא אינו ראוי למאכל. על רוב מוצרי המזון הארוזים מודפס תאריך תפוגה. אם אין תאריך תפוגה על האריזות מומלץ, כי להשתמש בשיקול דעת. אם מתעורר ספק באשר לטריותו של מוצר מסוים, מומלץ להיפטר ממנו. ניקוי המקרר הוא גם זמן מעולה להשליך מזון לא בריא, כגון קצפת תעשייתית, סירופ שוקולד, ציפוי כרמל לגלידות, מיונז בעל אחוז שומן גבוה, חטיפי גבינה צהובה או כל דבר שעשוי להכשיל בדיאטה.

פרט להשלכת כלל המזונות שפג תוקפם ואלה המזיקים לבריאות, מומלץ לנקות את תחתיות המקרר. את הניקוי יש לבצע בעזרת סבון כלים ומעט מים חמים. אחרי פעולת הניקוי, חשוב ליבש עם מגבת יבשה. פעולה כזו תמנע התפתחות של בקטריות בפנים המקרר. בנקודת זמן זו, פעולה מומלצת נוספת היא לבדוק את הטמפרטורה במקרר ולוודא, כי היא עומדת על 40 מעלות פרנהייט או פחות.

כאשר מכניסים מזון למקרר, מומלץ לעשות שימוש בתאים המיועדים לפירות וירקות בעבור פירות וירקות ולא בעבור מזונות אחרים. על מנת להפוך אותם לנגישים יותר, ניתן לחתוך אותם, לשטוף אותם במים מראש ולהציבם במקום נגיש ובמנות קטנות. כך הם ישמשו מעין חטיפים מהירים ובריאים.

חשוב לשים לב לצבעם של הפירות והירקות. ככל שצבעי הירקות והפירות אינטנסיביים יותר, כך הם מכילים יותר רכיבים תזונתיים טובים יותר.

כאשר בוחרים את סוגי הלחם או הדגנים, מומלץ לבחור בכאלה שמכילים חיטה מלאה ובתוספת סיבים תזונתיים כלשהם. בחיפוש אחר תוספות צד לארוחות עיקריות, מומלץ שהם יהיו כאלה בעלי אחוזי שומן נמוכים, כגון מיונז דל קלוריות ויוגורט, גבינה וחלב בעלי אחוז שומן נמוך.

בנוסף, מומלץ להשאיר מקום במדף התחתון של המקרר להפשרה נכונה של מוצרי הבשר הקפואים השונים. כאשר מניחים בשר להפשרה, מומלץ כי להניח אותו על צלחת על מנת לאסוף את כל הנוזלים שעשויים להצטבר מהפשרתו ובכך למנוע פגיעה במוצרים האחרים שבמקרר.

הפשרת בשר קפוא במקרר היא תהליך שנמשך זמן מה, לכן כדאי לתכנן אותה מראש. יש להקצות את הזמן המתאים להפשרת המוצרים הקפואים באשר הם ובהתאם לגודלם. חשוב שהפשרת בשר תעשה אך ורק במקרר ולא על דלפק המטבח. זאת, על מנת למנוע הצטברות של בקטריות, שעלולה לגרום למחלות מזון שונות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE