הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המזון מהיר, ההיריון לא: מחקר חדש מצביע על קשר בין מזון מהיר ופירות לבין קושי של נשים להרות
מומלץ לנשים שמעוניינות להרות להתאים את תפריט האוכל שלהן להמלצות התזונה הלאומיות להיריון. הנתונים שעולים מהמחקר הצביעו על כך שצריכה תכופה של מזון מהיר מעכבת את הכניסה להיריון

נשים שנוהגות לאכול מזון מהיר בתדירות גבוהה צפויות לחוות עיכוב וקשיים להרות, בייחוד אם התפריט שלהן לא כולל פירות טריים. כך עולה ממחקר שבדק תפריטי מזון של קרוב ל-5,600 נשים בחודש אחד. המחקר הראה, כי תפריט שמורכב מכמות נמוכה של פירות וכמות גבוהה של מזון מהיר גרם למספר נשים עיכוב של כשנה בכניסה להיריון או קשיים בכניסה להיריון בכלל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עדיף להפחית במזון המהיר

 

החוקרת הראשית, ג'סיקה גריגר, אמרה, כי "מומלץ לנשים שמעוניינות להרות להתאים את תפריט האוכל שלהן להמלצות התזונה הלאומיות להיריון. הנתונים שעולים מהמחקר הצביעו על כך שצריכה תכופה של מזון מהיר מעכבת את הכניסה להיריון".

המחקר, שבוצע באוניברסיטת אדלייד באוסטרליה, מעלה עוד, כי נשים שאכלו מזון מהיר בתדירות גבוהה של ארבע פעמים בשבוע או יותר, נמצאו בסיכון גבוה ב-16 אחוז לאי פוריות, מצב שהוגדר לאחר שנה שניסיונות להרות. מזון מהיר תרם לעיכוב בכניסה להיריון כחודש שלם בממוצע. הנתונים הראו גם, כי נשים שאכלו פירות שלוש פעמים ביום או יותר, הגדילו את הסיכוי שלהן להרות בעוד אלה שאכלו מעט פירות או בכלל לא העלו את הסיכון שלהן שלא להרות בכ-12 אחוז.

יש לציין גורמים, כגון גיל שעלולים להטות את התוצאות. המרצה ללידה וגניקולוגיה מהמרכז לבריאות ולפוריות לנגון, שבאוניברסיטת ניו יורק, ד"ר ג'יימס גריפו: "קשה יותר לנשים מבוגרות להרות. הירידה בפוריות נרשמה בשנות ה-20, אך בין גיל 30 לגיל 40 שיעור ההצלחה להרות יורדים בחצי".

המחקר מדגיש, כי לא נאספו נתונים על תפריטי האוכל של האבות הפוטנציאליים וההגדרה של מזון מהיר עלולה להיות סובייקטיבית. שני גורמים אלה יכולים להשפיע על התוצאות. במסגרת המחקר מזון מהיר הוגדר כאוכל שניתן להזמין ברשת מסעדות מזון מהיר טיפוסית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE