הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עובדים אלו הכתימו את המדים וישלמו מחיר כבד"
מנגון הונאת ביטוחים רפואיים בשווי מוערך של 18 מיליון דולר סוכל היום בפשיטה של אנשי הבולשת על ידי גל מעצרים של אנשי NYPD וכן עובדי רפואה ומשפט. החשודים הדליפו נתונים אישיים של נפגעי תאונות דרכים והפנו אותם לטיפולים שמעולם לא התבצעו, ועליהם כל צד גרף עמלה בסך אלפי דולרים

מבצע מיוחד של ה-FBI חשף הונאת ביטוחים רפואיים ענקית בסך 18 מיליון דולר והביא למעצר עשרות חשודים, בתוכם שוטרת ממשטרת ניו יורק, כך מסרו היום הרשויות.

יניריס דלון, נעצרה אמש במהלך משמרת במנהטן, על ידי אנשי הבולשת ביחד עם עוד 26 חשודים, בהם אחות בבית חולים ציבורי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יניריס דלון. צילום: פייסבוק

דלון מאושמת כי היא וארבעה מוקדני 911 נוספים מסרו פרטים אישיים של תושבים הכוללים שמות, מספרי טלפון ונתונים חסויים על קורבנות תאונות דרכים. גם כנגד האחות הוגשו סעיפי אישום דומים.

"אין מקום לשחיתות במשטרת ניו יורק", מסר דובר ה-NYPD בהודעתו הרשמית, "עובדים אלו הכתימו את מדיהם ואת שבועת הנאמנות שלהם, ולכן ישלמו את המחיר הכבד ביותר הכתוב בחוק".

שאר העצורים חשודים כי פנו אל הקורבנות שפרטיהם נחשפו, והפנו אותם למרפאות ששילמו עבור שירות זה בניו יורק ובניו ג'רזי. לאחר מכן רופאים ועורכי דין גבו כספים מחברות הביטוח עבור כיסוי טיפולים שמעולם לא נעשו ושילמו על כך שוחד לראשי ההונאה.

סך הכל מדובר בסדר גודל של כ-60 אלף נפגעי תאונות דרכים אשר פרטיהם האישיים נגנבו במהלך חמש השנים האחרונות. המוקדנים שנעצרו הם אנג'לה מיירס, לטיפה עבדול חאליק, שקימה פוסטר וקורטני וויליטמס, כמו גם מנהל המשמרת, מאקה שבאז. כל החמישה הושעה מידית עם מעצרם.

 

אילוסטרציה

השוטרת דילן, מואשמת כי סיפקה לראשי ההונאה את פרטיהם של למעלה מעשרים קורבנות באמצעות הודעות באפליקציית המסרים, וואטסאפ.

עבור שירות זה, היא ושאר "הספקים", בהם המוקדנים, קיבלו שכר חודשי של כ-4,000 דולר, תוך הבטחה שיגיעו לרווחים של כ-30,000 דולר אם הזרמת המידע תמשך.

על פי החשד, האחראי הראשי להונאה, אנתוני רוז, הרוויח אלפי דולרים מכל הפנייה עד לכדי הכנסה של 18 מיליון דולר במשך חמש השנים שהיא נמשכה. הוא התחיל אותה בשנת 2014 והעביר את הפרטים האישיים שנמסרו לו על ידי המקורות לכ-15 עובדים שהועסקו תחתיו בחדר טלמרקטינג בברוקלין אשר התקשרו ממנו לקורבנות.

 

אילוסטרציה

קהל היעד העיקרי היה אוכלוסיות מיעוטים שכן רוז האמין שהם טרף קל יותר. המתקשרים הציגו עצמם כמקושרים עם משרד התחבורה והסבירו לקורבנות כי הם קיבלו את פרטיהם מטעמו. בנוסף, למרבה האירוניה, הם טענו בפניהם כי מטרתם היא להגן עליהם מפני אלו שיעשו שימוש לרעה בפרטיהם.

כל הנאשמים התייצבו בשעות האחר הצהריים לדיון בעניינם בבית המשפט הפדרלי במנהטן. סעיפי האישום שהוגשו כנגדם כוללים הונאה רפואית וניצול לרעה של מידע רפואי חסוי. 

"מעשים אלו פגעו ביושרה של כוחות ההצלה והרופאה", אמר התובע ג'פרי ברמן, "משרדינו מחויב למגר כל שחיתות היכן שתמצא, ולא ננוח עד שאלו המחפשים להרוויח ממנה במרמה, יעמדו לדין".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE