הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המאבק בתופעת האנטישמיות: התובע הכללי של ניו ג'רזי מבקר בחריפות את משרד החינוך
תלונתה של משפחה יהודייה על מעשי בריונות גזעניים, שכללו ציורם של צלבי קרס והפצת תמונות עם הכיתוב "אני שונא יהודים", הובילה לחקירה שהגיעה עד לשולחנו של התובע הכללי. כעת נשקלת האפשרות לקנוס את מערכת החינוך במונמות' ולבצע זעזוע בקרב בכיריה

משרד החינוך בניו ג'רזי לא עשה מספיק כדי למגר את האנטישמיות ולמנוע את ההטרדות שתלמידה יהודייה עברה, כך נקבע בתום חקירה ממושכת של המקרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הספר שבו התרחשו האירועים האנטישמיים (צילום: משרד החינוך במחוז מונמות')

 

כזכור, במהלך שנת הלימודים הקודמת הלינה אם יהודייה כי בתה הפכה לקורבן של תקיפות מילוליות בשל דתה בבית הספר Marine Academy of Science and Technology בעיירה מידלטאון בו היא לומדת.

מדובר בסדרה של תקריות שנועדו להביך את הנערה, למשל כתיבת הערה אנטישמית ("I H8 JEWS") באותיות ענק בחצר בית הספר. שני התלמידים שעמדו מאחורי המעשה המכוער אף צילמו את המעשה והפיצו את התיעוד בין התלמידים. האם פנתה להנהלת בית הספר, וזו בתגובה הענישה את שני התלמידים.

 

 

בהודעת התובע הכללי של ניו ג'רזי שנמסרה מוקדם יותר השבוע הוסבר כי ענישה זו אינה תואמת את חומרת המעשה. מעבר לכך, בהודעה הוסבר כי הנהלת בית הספר לא פעלה מספיק כדי למגר את האירועים האנטישמיים בתחום המוסד הלימודי, למשל חידוד הנהלים או קיום שיחה עם כלל התלמידים הלומדים במקום. אירועים דומים התרחשו במהלך כל שנת הלימודים, לרבות ציורם של צלבי קרס על גבי שולחנות, ואחד המורים אפילו איפשר לתלמיד להקריא חלקים מהספר "מיין קאמפף" של היטלר.

גורביר גרוואל, התובע הכללי של המדינה, הסביר כי הוא שוקל להטיל קנס על משרד החינוך במחוז בשל הליקויים הרבים, הן באכיפה והן בדיווחים, הנוגעים לתקריות. עוד הסביר כי הוא נשקלת האפשרות להדיח את ראשי המשרד: "לשנאה והטרדה אין שום מקום בניו ג'רזי, בטח שלא בבתי הספר. הורים שולחים את ילדיהם אל מוסדות הלימוד מתוך אמונה כי המחנכים ידאגו לכך שהתלמידים לא יזכו ליחס עוין בשל דתם, או כל דבר אחר", הוא כתב בהודעתו.

 

גורביר גרוואל, התובע הכללי של ניו ג'רזי (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE