הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליכה של 40 דקות מדי יום מזכה ביתרונות בריאותיים שיכולים לשפר את החיים
מעבר ליתרונות הפיזיים הברורים שמספקת הליכה, פעילות זו גוררת יתרונות ברמה הנפשית. באם חווים יום לחוץ בעבודה, ארבעים דקות לטובת הליכה במהלך הערב יסייעו להירגע ולשחרר לחצים

כאשר מנהלים אורח חיים עמוס ותובעני, קל להזניח את החלק ביום בו אמורים לבצע פעילות גופנית, לטובת עבודה במשרד או לטובת זמן איכות עם המשפחה. אולם, אם מסוגלים לדחוס ארבעים דקות של הליכה מדי יום התוצאות תהיינה מצוינות. הליכה יומית מספקת מספר יתרונות, שיכולים לשפר באופן משמעותי את הבריאות ואת החיים.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הליכה תורמת לשמירה על חדות מחשבתית, מפחיתה את הסיכון למחלת האלצהיימר ותורמת לעומק ואיכות השינה

 

שריפת קלוריות
באם נאבקים במשקל עודף ואין את האנרגיה להקדיש לפעילות גופנית תובענית, הליכה רגלית היא דרך יעילה לשרוף קלוריות ולאבד שומן. למעשה ניתן לשרוף יותר קלוריות באם שומרים על קצב הליכה מהיר. אולם גם כשהולכים לאט, שורפים קלוריות באופן עקבי. בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד מדווח, כי אדם במשקל 185 פאונד שהולך במהירות של ארבעה מיילים לשעה ישרוף כ-267 קלוריות במשך ארבעים דקות של הליכה.

פעילות מומלצת
עמידה בפעילות גופנית מומלצת יכולה להיות אתגר לא פשוט. אולם הליכה של ארבעים דקות, אפילו חמישה ימים בשבוע, מסייעת לעמוד בהמלצות משרד הבריאות האמריקני בנוגע לרמת הפעילות הגופנית בקרב מבוגרים. מהמשרד נמסר, כי לבריאות מיטבית מומלץ לבצע פעילות גופנית אירובית מתונה במשך 150 דקות בשבוע או פעילות אירובית מאומצת במשך 75 דקות בשבוע. אם מבצעים הליכה של ארבעים דקות שבע פעמים בשבוע, הרי שצוברים שעתיים של פעילות גופנית עודפת מעל הממוצע המומלץ.

יתרונות גופניים
על פני השטח, הליכה היא פעילות שנראית כמספקת פחות יתרונות בריאותיים משמעותיים בהשוואה לריצה או לשחייה. אולם מומלץ שלא להמעיט בחשיבותה של פעילות זו. הליכה עשויה להפחית משמעותית את רמות הכולסטרול המזיק בדם, להעלות את רמות הכולסטרול החיובי, להפחית את לחץ הדם ולסייע לשמירה על איזון במשקל הגוף.

עוד ברשימה של היתרונות המיוחסים להליכה רגלית, גם חיזוק העצמות, שיפור העמידות הגופנית והפחתת הסיכונים לשבץ ומחלות לב.



הליכה יומית מספקת מספר יתרונות, שיכולים לשפר באופן משמעותי את הבריאות ואת החיים


יתרונות אחרים
מעבר ליתרונות הפיזיים הברורים שמספקת הליכה, פעילות זו גוררת יתרונות ברמה הנפשית. במהלך הפעילות, משתחררים בגוף אנדורפינים, התורמים לשיפור מצב הרוח. הליכה תורמת לשמירה על חדות מחשבתית, מפחיתה את הסיכון למחלת האלצהיימר ותורמת לעומק ואיכות השינה. באם חווים יום לחוץ בעבודה, ארבעים דקות לטובת הליכה במהלך הערב יסייעו להירגע ולשחרר לחצים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE