הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
13 מיליארד דולר בתוך שעה: טירוף ה"סינגלס דיי" יצא לדרך
לפי חברת עליבאבא, עלייה של 32% נרשמה בנתוני המכירות בשעה הראשונה לחג הקניות המסורתי, שכבר מזמן עקף את "סייבר מאנדיי" האמריקאי. בעקבות כך, חברות רבות בארה"ב פרסמו את מבצעי "בלאק פריידי" כבר השבוע מתוך תקווה שצרכנים רבים יבחרו שלא להשתתף בחג הסיני

ענקית הסחר הסינית, קבוצת עליבאבא, הודיעה כי מכרה מוצרים בסך 91.2 מיליארד יואן (13 מיליארד דולר) במהלך השעה הראשונה של "סינגלס דיי", עלייה של 32% לעומת השנה שעברה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חגיגת ה"סינגלס דיי" כבר החלה ברחבי המזרח הרחוק (צילום: AP)

 

חג המכירות כבר הפך למסורת במזרח הרחוק, בדומה ל"בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדיי" בארצות הברית. דניאל ז'אנג, יו"ר ומנכ"ל עליבאבא, ניסה בכל כוחו למצב את ה"סינגלס דיי" כחג הקניות הגדול בעולם, ולפי נתוני המכירות נראה שהוא מצליח.

את ה"סינגלס דיי" מציינים מדי שנה ב-11 בנובמבר (11/11) - ולכן נקרא כך. רק כדי להמחיש, בשנה שעברה עליבאבא מכרה מוצרים בסך 30 מיליארד דולר. לשם השוואה, בסייבר מאנדיי רשויות השיווק השונות מכרו מוצרים בסך 7.9 מיליארד דולר. ולמרות זאת, בשנה שעברה נרשמה עלייה של 27% במכירות, הנתון הנמוך בעשר שנות החג.

 

עליבאבא מצפה לשבור את שיאי המכירות של החג (צילום: Getty Images)

 

מדובר בפעם הראשונה שחג המכירות קורה ללא מייסד עליבאבא, ג'ק מא, שהתפטר מתפקידו לפני כחודשיים. חגיגת המכירות, שתימשך 24 שעות, החלה עם הופעה גדולה של הזמרת טיילור סוויפט וכללה גם לא מעט ידוענים מקומיים מסין.

כלכלנים רבים מעריכים כי עליבאבא תשבור את שיאי המכירות למרות התחרות הקשה מצד מתחרות כגון JD.com ו-Pinduoduo. אם לא די בכך, בשבוע האחרון פרסמו רשתות אמריקאיות רבות, ביניהן טרגט ובסט ביי, את ההנחות הצפויות ב"בלאק פריידי", ככל הנראה מתוך רצון לגרום לצרכנים שלא להשתתף ב"סינגלס דיי" ולהמתין לחג המכירות האמריקאי.

 

הזמרת טיילור סוויפט בהופעה שהיוותה יריית הפתיחה לחג הקניות הסיני (צילום: רויטרס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE