הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אמא אמרה להוריד את הראש, ואז נרצחה": הנער ששרד את הטבח במקסיקו משחזר את רגעי האימה
שבוע ימים לאחר שאיבד את אמו, שניים מאחיו וקרובי משפחה נוספים בתקיפה הברברית בצפון המדינה, בן ה-13 שצעד במשך 6 שעות כדי להציל את האחים ששרדו את הירי שיחזר את הרגעים הקשים. אביו של הנער: ""אם להיות כן, הוא גיבור גדול". על הסיכוי שהרוצחים ייעצרו אמר: "אין יותר מדי צדק במקסיקו"

דווין בלייק לנגפורד, נער בן 13 ששרד את הטבח במקסיקו ואף הלך במשך 6 שעות כדי להזעיק עזרה, התראיין לראשונה מאז הטרגדיה וסיפר על רגעי האימה שחווה במהלך התקרית הקטלנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דווין לנגפורד לצד זירת אירוע הירי הרצחני בשבוע שעבר בצפון מקסיקו (צילום: איי. בי. סי. / Getty Images)

 

"הם ירו לעברנו המון כדורים בתוך כמה שניות, ממש ריססו אותנו", הוא סיפר בראיון לרשת איי. בי. סי., והמשיך: "כנראה שהם פגעו גם במנוע, כי הרכב לא הצליח לנסוע. אמא שלי בכל זאת ניסתה להתניע את המכונית ללא הצלחה".

אמו של דווין, דאונה לנגפורד, ואחיו טרבור בן ה-11 ורוגן בן השנתיים, היו בין תשעת הנרצחים במארב הקטלני שהתרחש בדיוק לפני שבוע בסונורה, מדינה בצפון-מערב מקסיקו (בסמוך לגבול עם אריזונה).

על אף הטראומה הקשה, דווין הצעיר שיחזר את המילים האחרונות של אמו: "היא אמרה, 'תורידו את הראש' ואז נורתה", הוא אמר. לאחר שראה מקרוב את רצח אמו ושניים מאחיו, דווין הבין כי עליו לעשות ככל הניתן כדי להציל את ששת האחים הנוספים שלו. הוא לקח אותם לשיח סמוך וכיסה אותם בענפים ועלים, ואז צעד 14 מייל (כ-22 ק"מ) לעיירה סמוכה כדי להזעיק עזרה.

 

לנגפורד בן ה-13 ואביו בהלווית קרובי המשפחה שנרצחו (צילום: רויטרס)

 

אביו של דווין, דיוויד לנגפורד, השתתף אף הוא בראיון וסיפר ש"עולמי חרב עליי. לא רק שאיבדתי את אשתי ושניים מילדיי, אלא שעכשיו אני צריך להעביר את המשפחה שלי למקום חדש, ואין לנו לאן ללכת".

כזכור, מדובר במשפחה מורמונית ותיקה, שלפני כ-70 שנים נאלצה לנדוד למקסיקו בשל החמרה אמריקאית בנוגע לחוקי הפוליגמיה (בדת המורמונית מקובל שגבר מתחתן עם מספר נשים ומביא לעולם ילדים עם כל אחת). הם התמקמו, ביחד עם משפחות נוספות, בשתי עיירות במדינה, ולשם המשפחה נסעה בשבוע שעבר כאשר אש נפתחה לעברם.

לנגפורד האב לא שכח כמובן לשבח את בנו: "אם להיות כן, הוא גיבור גדול. הוא לא ידע מה עלול היה לקרות לו כשהלך במשך שעות, והוא היה מוכן להקריב את חייו למען האחים ואחיות שלו. כל אחד מהילדים שלי ששרד הוא נס בעיני. כשאני חושב על כמות הכדורים שנורו ופגעו במכונית, וכמה ילדים היו בה כאשר זה קרה.. זה פשוט מדהים, אפילו מעבר למדהים, שהם שרדו".

 

האב והבן שאיבדו את יקיריהם התראיינו לראשונה וסיפרו על התקרית הקשה (צילום: איי. בי. סי.)

 

כיומיים לאחר הירי, רשויות החוק בסונורה עצרו חשוד שברשותו נמצאו עשרות כלי נשק, אך כעבור כיממה נודע כי המשטרה שללה כי הוא קשור לטבח, והוא שוחרר. כעת, לנגפורד האב מקווה שבכל זאת ימצאו את האחראים, אך הוא פסימי לגבי הסיכויים: "אני מאמין בסלחנות, אבל אני גם מאמין בצדק, וסלחנות לא מבטלת את הצדק. מצד שני, אין יותר מדי צדק במקסיקו", הוא אמר.

כאמור, הטבח לא השאיר מקום לספק עבור לנגפורד, שהחליט כי הוא ומשפחתו מוכרחים לעזוב את מקסיקו: "לא שווה לנו לחיות בצל האימה. אבל הדבר הכי קשה זה להיפרד מאשתי, שחייה את החיים במלואם, ושהיו לה הרבה חברים ושכולם אהבו אותה, ו-2 ילדים תמימים שמהם נלקחו חיים שלמים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE