הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות השלג בשיקגו: מטוס החליק מהמסלול במהלך נחיתה, מאות טיסות בוטלו
יותר מ-500 טיסות שתוכננו לשני נמלי התעופה המרכזיים של העיר בוטלו עוד לפני שהטיסה ועליה 41 איש סטתה מהמסלול. למרבה המזל, לא היו נפגעים באירוע החריג, שהתרחש כמעט 14 שנה לאחר אירוע דומה שהסתיים עם מותו של ילד בן 6

מערכה חורפית קשה במיוחד פוקדת את אזור המערב התיכון של ארצות הברית ("מידווסט"), ונדמה שמי שמשלמים את המחיר הכבד ביותר הם הנוסעים שעוברים בנמל התעופה הבינלאומי של שיקגו (או'הייר).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד מתוך המטוס שהחליק מהמסלול, הבוקר בשיקגו (צילום: פינטרסט / טוויטר)

 

בשעה 7:45 נחתה בנמה"ת השלישי בגודלו בארה"ב טיסת אמריקן איגל 4125 (שהופעלה ע"י חברת "אנבוי אייר") מגרינסבורו (צפון קרוליינה), אולם תנאי מזג האוויר הקשים גרמו למטוס לסטות מהמסלול. למרבה המזל, לא נרשמו פצועים בקרב 38 הנוסעים ושלושת אנשי הצוות.

לפי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS), את נמל התעופה מכסה שכבת שלג של כ-6 אינץ' (כ-15 ס"מ) שצפוי להמשיך לרדת במהלך היום. כתוצאה מכך, עד כה בוטלו 440 טיסות אל הנמל וממנו. בנוסף, כ-90 טיסות שתוכננו להתבצע מנמל התעופה השני בגודלו בעיר, מידווי, בוטלו אף הן.

 

פינוי הנוסעים ממטוס האמבראר 145 לאחר נחיתתו (צילום: טוויטר)

 

אחד הנוסעים בטיסה תיעד את רגעי הבהלה, ובסרטון שהעלה לרשתות ניתן לראות כיצד המטוס מתחיל לנוע לצדו השמאלי של המסלול, עד שנעצר בסמוך אליו. (את הסרטון המלא ניתן לראות כאן)

תושבי העיר בוודאי יזכרו כי לפני קצת פחות מ-14 שנים - בדצמבר 2005 - טיסת סאות'ווסט 1248 שנחתה בנמה"ת מידווי לא הצליחה לבלום בשל שכבת קרח עבה שכיסתה את המסלול.

המטוס נעצר רק בצומת הסמוכה לנמל התעופה לאחר שפגע במספר רכבים. ילד בן 6 שישב באחד מכלי הרכב נהרג, ו-9 אנשים נוספים ששהו באזור נפצעו. שלושה נוסעים שהיו על המטוס נפצעו אף הם בתקרית.

 

טיסת סאות'ווסט 1248 בשנת 2005 גרמה למותו של ילד בן 6. למרבה המזל, האירוע שהתרחש הבוקר הסתיים ללא נפגעים(צילום: ויקיקומונס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE