הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יחסית לאדם שעבר תקיפת כריש, הוא בסדר"
טורף מזן שחור סנפיר נשך גולש ברגלו סמוך לאורלנדו. למרבה המזל הוא הצליח להמלט ובעזרת סיוע של עוברי אורח פונה לבית החולים ומאוחר יותר שוחרר. ארה"ב היא שיאנית תקיפות הכרישים ב-400 השנה האחרונות, למרות שבעלי חיים אלו אינם נוטים להיות אגרסיביים כלפי בני אדם

אדם ננשך ברגלו השמאלית מתקיפת כריש בזמן גלישה בחוף קוקואה, סמוך לאורלנדו, פלורידה. האירוע הוביל לסגירת החוף לרחצה על ידי המצילים.

על פי הדיווחים, מדובר בכריש שחור סנפירים, המוגדר כאחד מהזנים השכיחים ביותר שניתן למצוא בחופי מפרץ מקסיקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

עדיי ראייה סיפרו לכלי התקשורת כי מיד לאחר התקיפה, הגולש שחה כשהוא פצוע לעבר קו החוף, שם הוא נמשה על ידי עוברי אורח מהמים אשר נשאו אותו לאזור החניון, בו המתין לו אמבולנס שפינה אותו לבית החולים.

"רגלו השמאלית לא נראית נהדר, בלשון המעטה, אך מצבו של הפצוע בסדר גמור, יחסית לאדם שרק עבר תקיפת כריש", סיפר כתב החדשות המקומי, ג''ימס ספארוורו.

"אחזור לגלוש בתקופה הקרובה", הכריז הגולש ששוחרר מאוחר יותר מאשפוזו והודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור.

 

רגלו הפצועה של הגולש. צילום: אתר קליק אורלנדו

כריש שחור סנפיר דומה מאוד בצבעיו  לבן דודו העצום, הכריש הלבן. לשניהם יש גב אפור וחלק תחתון לבן, אך בעוד הוא בעל אורך ממוצע של חמישה רגל, הכריש הלבן גדול פי שלושה.

כרישים נודדים אלו נוטים לשחות בקבוצות קטנות, בעיקר בסמוך לחופים. למרות מספר מקרים של תקיפות כריש שדווחו לאחרונה בחופי ארה"ב, בפלורידה נשיכת אדם על ידי כריש שחור סנפיר מהווה רק 20 אחוז מהמספר הכולל במאה הנוכחית.

עדיין, ניתן להגדיר אירועים אלו כנדירים כאשר בני אדם מהווים יותר סכנה לכרישים בהקשר של ציד, מאשר להפך.

 

עמלץ לבן. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מבחינה סטטיסטית, ארה"ב היא שיאנית העולם ב-400 השנים האחרונות, עם 1,441 תקיפות כריש, יותר מפי 2 לעומת סגניתה אוסטרליה בה התרחשו  642 מקרי תקיפה.

בחודש שעבר דווח כי עמלץ לבן ענק הנמצא תחת מעקב חוקרים, נצפה חודר למימי מפרץ מקסיקו, מערבית לאיי דריי טורטוגאס, בקצה ארכיפלג פלורידה קייס. הפרט ממין נקבה, מכונה על החוקרים אונמאקי, שוקל למעלה מ-2,000 פאונד ואורכו המשוער הוא 15 רגל. 

הכרישה נכנסה למים הטריטוראליים של ארצות הברית לאחר מסע של 2,000 מייל לאורך חופי מזרח המדינה שהחל עוד בנובה סקוטיה שבקנדה.

 

תיעוד תהליך לכידת והצמדת המוניטור לאונמאקי. צילום: OCEARCH 

"בשל היותה נקבה בוגרת, אונמאקי יכולה לחשוף בפנינו באופן מתועד כיצד נראית לידת כריש לבן", אומרים בארגון שעוקב במשך שנים אחר תנועת הכרישים בצפון אמריקה במסעם ממימייה הצפוניים של היבשת ועד לחופי דרום וצפון קרוליינה וכמובן גם של פלורידה.

נכון לעכשיו, קובעים ב-OCEARCH כי מרבית אוכלוסיית העמלצים שבנובה סקוטיה, אחריה הם עוקבים, עושה דרכה לחופי מזרח ארצות הברית.

הראשון שבהם תוצפת כבר באמצע חודש אוקטובר באזור מפרץ מקסיקו, מה שמעיד עד כמה מוקדם הם נעים לעבר המים החמים.

 

ג'ורדן לינדסי על רקע תמונת האי רוז בו התרחשה התקיפה (צילום: מש' לינדסי / AP)

המקרה הטרגי ביותר השנה, אירע בחודש יוני, כאשר ג'ורדן לינדסי בת ה-21, תושבת העיר טורנס שבמחוז לוס אנג'לס, נהרגה לאחר שהותקפה ע"י כרישים בזמן שצללה במים במהלך חופשה משפחתית באיי בהאמה.

 לינדסי צללה בשעות הצהריים, סמוך לאי רוז, הממוקם צפון-מזרחית לעיר נסאו, בירת מדינת האיים ולפתע הותקפה ע"י שלושה כרישים. כתוצאה מכך, היא ספגה פגיעות קשות בגפיים, כך על פי פול רול, סגן מפקד המשטרה הממלכתית של איי בהאמה.

הוריה של לינסי הבחינו בכרישים מתקרבים וניסו להזהיר אותה, אך היא לא שמע את זעקותיהם. על פי משרד התיירות במדינה, היא פונתה במסוק לבית חולים באי הגדול במדינה, ניו פרובידנס, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. עוד נמסר ע"י משרד התיירות כי הזן הספציפי של כרישים שתקפו את לינדסי לא ידוע, אך בו בזמן פורסמה אזהרת רחצה באזור בו אירע האסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE