הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לשאול קורבן לגבי מעמד ההגירה שלו זה דבר פסול המנוגד למדיניותנו, אנו לא נסבול זאת"
מסקנות ועדת חקירה במשרד המשפטים הביאו לפיטוריו של ג'ון דנהולם אשר סרב להכיר בסעיפי האישום כנגד החשוד במעשה שאירע ביוסטון עד שלא יקבל מידע האם המותקף חוקי בארה"ב. "מחוז האריס אינו זקוק לאדם בעל השקפות כאלו בתפקיד שכזה", הכריזה המשטרה שדרשה את הדחתו

פוטר תובע ביוסטון אשר שאל נציג משטרה האם קורבן שעבר תקיפה מינית, הוא בעל מעמד חוקי בארה"ב.

מסקנות חקירה פנימית במשרד המשפטים הביאו להחלטה על סיום תפקידו של ג'ון דנהולם אשר סרב להכיר בסעיפי האישום כנגד חשוד בתקיפה מאחר שלא נמסר לו מידע לגבי מעמד ההגירה של המותקף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

אירוע התקיפה המינית התרחש בסוף החודש שעבר בבית כלא ביוסטון כאשר אדם שנעצר בגין נהיגה בשכרות חשף עצמו בפני גבר אחר בתא הכליאה.

לדברי המשטרה המקומית, דנהולם ביטל את האישום מאחר שסבר כי הקורבן לא חוקי.במהלך התחקיר שנעשה בעקבות המקרה, החליט התובע להשעות עצמו. 

 

ג'ון דנהולם. צילום: רויטרס

"לשאול קורבן לגבי מעמד ההגירה שלו זה דבר פסול המנוגד למדיניותו. אנו לא נסבול זאת", מסרה קים הוג, התובעת של מחוז האריס, בו התרחש האירוע, "אנו מתייחסים לכל אחד כשווה בפני החוק, ללא קשר למקום ממנו הגיע".

לאחר הודעה זו, אמר נציג איגוד המשטרה כי כעת מטרתם העיקרית היא להחזיר את האמון שנפגע בינה לבין אנשי הקהילה ההיספנית אליה שייך הקורבן. 

בהצהרה מטעם נציגי המשטרה מוקדם יותר החודש, הם דרשו את פיטוריו של דנהולם, "מחוז האריס אינו זקוק לאדם בעל השקפות כאלו בתפקיד שכזה", נמסר בהודעתם.

 

מפקד משטרת יוסטון, ארט אקבדו. צילום: חדשות ABC

ארגון אזרחי אמריקה הלטינית שגם כן קרא לפיטורי התובע, שיבחו את החלטתה של הוג. קרוב ל-45 אחוזים מאוכלוסיית יוסטון הם היספנים.

מפקד משטרת יוסטון, ארט אקבדו, התווה מדיניות במסגרתה הצהיר כי אנשיו מתמקדים בשמירת על ביטחון תושבי השכונות בעיר ללא קשר למעמד ההגירה שלהם.

"המפתח לאכיפת ההגירה אינו עובד על ידי יצירת פחד בקרב אנשים ודחיפתם אל עבר האפילה", אמר אקבדו בריאיון בחודש יוני האחרון, "לא מעניין אותנו המעמד שלהם, אנחנו מתמקדים בהתנהגות, תפקידנו הוא להלחם בפשע ולא לאכוף חוקי הגירה, זו התנהלות אחראית".

מקרה בעל מאפיינים דומים אירע לפני כחודש במחוז פיירפקס שבווירג'יניה, כאשר המשטרה החליטה להשעות שוטר שעיכב נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים כדי להזעיק את רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE).

האירוע התרחש במהלך סוף שבוע במחוז נמצא מדרום לעיר וושינגטון די. סי.. הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, וכאשר השוטר הגיע לזירה הוא ביקש לקבל ממנו תעודה מזהה. היות שלא החזיק ברישיון נהיגה של וירג'יניה, השוטר החליט לבצע בדיקה באמצעות מאגר משרד הרישוי.

במהלך הבדיקה הוא גילה כי הנהג היה אמור להגיע לשימוע לפני זימון, אך לא הופיע במועד שתוכנן. כתוצאה מכך, ב-ICE הוציאו צו מעצר נגד אותו נהג, ששמו לא פורסם. 

לאחר שהשוטר אימת את פרטי צו המעצר, הוא יצר קשר באופן אישי עם סוכן רשויות ההגירה שאחראי על תיקו של הנהג, וזה הגיע לזירת התאונה כדי לעצור אותו. הנהג קיבל דו"ח על נהיגה ללא רישיון, אך השוטר המשיך לעכב אותו גם לאחר קבלת הדו"ח ועד הגעת הסוכן מטעם ICE.

 

אדווין רוסלר, מפקד המשטרה במחוז פיירפקס (צילום: AP)

כאמור, השוטר הושעה מתפקידו מכיוון שחרג מהנהלים של המשטרה, שהורתה לא לסייע באכיפת חוקי ההגירה. מפקד המשטרה, אדווין רוסלר, סיפר ל"וושינגטון פוסט" על התקרית: "זהו אירוע מאוד מצער כי השוטר היה מבולבל. אנחנו מספקים הכשרה בנושא לכל השוטרים, וזו הפעם הראשונה שאחד משוטרינו חורג מההנחיות שניתנו, והוא ייענש על כך", הוא אמר.

בהודעה רשמית של המשטרה מסר רוסלר כי "שוטר שלנו הפר את המדיניות, שאינה חדשה, והוא עשה דבר שלא מתקבל על הדעת: הוא מנע ממישהו את חירותו. אנחנו חיים באחד המחוזות הכי מגוונים מבחינה אתנית ואף אחד שחי פה לא צריך לחשוש שהמשטרה משמשת ככוח אזרחי של ICE. התקרית פוגעת במעמד שלנו בקהילה וחותרת תחת המדיניות שלנו", הוא אמר.

ברשות ההגירה ואכיפת המכס סירבו להגיב על השעיית השוטר, אך מסרו כי הנהג שנעצר שוחרר כעבור 3 שעות לאחר שהותקן אזיק אלקטרוני על רגלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE