הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תפעל מעצור בנשק ואז רצח את חבריו ללימודים": חקירת אירוע הירי הקטלני נמשכת
במשטרה לא יודעים לומר מה הניע את הנער לפתוח באש בבית הספר ביום הולדתו ה-16. אחד הפצועים שוחרר כבר אמש, ולא נשקפת סכנה לחייהן של שתי נערות נוספות שנורו. "היו לו שישה כדורים בכלי הנשק, והוא השתמש בכולם", הסביר שריף המחוז

יממה לאחר אירוע הירי הקטלני בצפון מחוז לוס אנג'לס, חוקרי המשטרה עדיין מנסים להבין מה גרם לנער להגיע לבית ספרו ביום הולדתו כשהוא חמוש באקדח, לירות בחמישה מבני כיתתו ואז בעצמו. "השאלה הגדולה ביותר שאיתה אנו מתמודדים היא 'למה?'", אמר אלכס וילנואבה, שריף המחוז, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע בסנטה קלריטה, אתמול (צילום: AP)

 

אמש פורסם ב"לוס אנג'לס טיימס" שהיורה הוא נתניאל ברהאו, שלדעת וילנואבה "לא היה בן אדם עם בעיות חברתיות. הוא היה מעורב בפעילויות רבות ושיחק בקבוצות הספורט של בית הספר". ביחד עם סוכני ה-FBI והרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF), חוקרי משרד השריף ימשיכו בחיפוש בביתו של היורה במטרה למצוא רמזים שיסייעו להם להבין מדוע פתח באש בבית ספרו.

בתוך כך, פרטים נוספים על הירי עצמו פורסמו ע"י השריף: "מצלמות האבטחה תיעדו אותו עומד בחצר בית הספר. הוא פשוט עמד שם, לא ממש יצר אינטראקציה כלשהי", אמר וילנואבה, שסביר כי בשלב מסוים ברהאו מושיט יד לעבר התיק שלו ומוציא את האקדח החצי אוטומטי. על אף שנוצר מעצור בכלי הנשק לאחר שירה את הכדור הראשון, הוא הצליח לתפעל אותו ולירות ב-4 אנשים נוספים.

 

 

"היו לו שישה כדורים בכלי הנשק, והוא השתמש בכולם. חמישה קורבנות, ואת הכדור האחרון הוא שמר לעצמו", הסביר וילנואבה והוסיף כי האירוע כולו ארך 16 שניות. עוד אמר השריף כי ככל הנראה הקורבנות נבחרו באופן אקראי.

 

(צילום: AP)

 

כאשר כוחות המשטרה וההצלה הגיעו למקום, הם הבחינו בששת התלמידים הצעירים שנורו - כולל החשוד עצמו - ופינו אותו לבית החולים. שניים מן הפצועים, נערה בת 16 ונער בן 14, נפטרו מפציעהם בבית החולים. שלושת הפצועים הנוספים הם 2 נערות (בנות 14 ו-15) שמצבן מוגדר כבינוני ויציב, ונער בן 14 ששוחרר לביתו כבר אמש. זהותם של ההרוגים והפצועים טרם פורסמו.

מצבו של היורה, שירה לעצמו בראש, מוגדר כאנוש, ולפי חלק מהדיווחים הוא סובל ממוות מוחי. לפי השריף, ברהאו גר ביחד עם אמו, ושאביו נפטר מהתקף לב לפני כשנתיים. עדיין לא ברור כיצד השיג את כלי הנשק שבו עשה שימוש אתמול.

 

השריף אלכס וילנואבה מעדכן בנוגע לירי (צילום: משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE