הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון נגד הפנטגון: טענות לאי-סדרים בהחלטה להעניק למיקרוסופט חוזה בסך 10 מיליארד דולר
שר ההגנה האמריקאי דחה את טענותיה של אמזון לפיהן מדובר בניסיון להתנכל בג'ף בזוס ואמר שהבחירה במיקרוסופט "התקבלה ללא השפעה חיצונית"; ב-AWS טוענים אחרת ואמרו: "ישנה הטיה ברורה נגדנו"

אמזון הגישה השבוע תלונה לבית המשפט הפדרלי לפיה היא שוקלת לתבוע את הממשל הפדרלי בגין החלטת משרד הביטחון להעניק למיקרוסופט חוזה לשירותי ענן שעשוי לטפס ל-10 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרד הביטחון - הפנטגון (צילום: AP / Shutterstock)

 

באופן רשמי, כבר בשנה שעברה ההחלטה הייתה אמורה להתקבל מצד הפנטגון, אך הנשיא טראמפ הורה לבחון את הסוגיה לעומק. לכן, רק ב-25 באוקטובר פורסמה הודעה מצד משרד הביטחון ובה הוסבר כי מיקרוסופט תספק את שירותי המחשוב וענן ב-10 השנים הקרובות, וכאמור, שווי החוזה עשוי להגיע ל-10 מיליארד דולר.

בתלונתה טענה אמזון כי ההחלטה לא התקבלה לאחר השוואת שירותי הענן של שתי החברות, אלא מתוך רצון של הנשיא טראמפ לפגוע באמזון ובאיש שעומד בראש, המיליארדר ג'ף בזוס. כזכור, בזוס הוא גם הבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט", שאותו הנשיא טראמפ מרבה לתקוף.

"היבטים רבים בתהליך הבחינה של השירותים הוכיחו כי ישנה הטיה ברורה נגדנו", אמר בכיר באמזון לרשת הכלכלית סי. אן. בי. סי..

 

"תהליך הבחירה במיקרוסופט היה לפי הספר": שר ההגנה אספר (צילום: AP)

 

בהיבט העסקי, מדובר בניצחון עצום עבור מיקרוסופט, ובייחוד עבור מנכ"ל החברה, סאטיה נאדלה, ששם דגש בשנים האחרונות על שירותי הענן. לעומת זאת, אמזון כנראה פחות תיפגע, שכן חטיבת Amazon Web Services דיווחה ברבעון האחרון על רווח של 9 מיליארד דולרים.

שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, חזר והדגיש מוקדם יותר היום (שישי) כי תהליך הבחירה במיקרוסופט "נעשה לפי הספר". אספר אף פסל את עצמו ממעורבות בתהליך הבחירה מכיוון שבנו עבד בעבר באחת החברות: "אני בטוח במאה אחוזים שהבחירה נעשתה באופן חופשי והוגן וללא השפעה חיצונית כלשהי", אמר שר ההגנה במהלך ביקור בדרום קוריאה.

ראוי לציין כי אמזון נחשבה לפייבוריטית לזכות בחוזה העצום, שכן שירותי הענן שלה נחשבים למתקדמים יותר ממיקרוסופט, ויש לה ניסיון רב באחסון של מידע ממשלתי מסווג - היבט חשוב ביותר בהחלטת הממשל. התלונה שהוגשה מצד אמזון אינה חריגה, והיא תאפשר לה להשיג מסמכים הקשורים לתהליך קבלת ההחלטות של משרד הביטחון - דבר שלטענתה יציג את ה"הטיה הברורה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE