הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש הפדרלי קבע: ילידת ארה"ב שהצטרפה לדאע"ש לא תוכל לשוב למדינה
על אף שמזכיר המדינה פומפאו כינה אותה "מחבלת", ההכרעה התקבלה לאחר שמשרד החוץ טען כי אביה כיהן כדיפלומט זר כאשר היא נולדה, דבר שאינו מאפשר לה לקבל אזרחות באופן אוטומטי; למרות שהודו שהיא קראה לבצע פיגועי ירי ביום הזיכרון האמריקאי, עורכי דינה אמרו כי בכוונתם לערער על הפסיקה

ילידת ארצות הברית אשר עברה לגור בסוריה כדי להצטרף לארגון הטרור דאע"ש, אינה יכולה להיחשב כאזרחית ארה"ב ולא תוכל לשוב למדינה, כך על פי קביעת בית המשפט הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עודה מותנא

 

בראיון שהעניקה לרשת אן. בי. סי. בחודש שעבר, עודה מותנא טענה שמגיעה לה הזדמנות שנייה לחזור לארה"ב לאחר שחזרה בה מהאידיאולוגיה של ארגון הטרור האלים. לפני חמש שנים היא עזבה את אלבמה (היא עברה לשם אחרי שנולדה בניו ג'רזי) לטובת סוריה, ושרפה את הדרכון האמריקאי.

היא נשאה לשלושה מחבלים של דאע"ש, שמאז כבר חוסלו במהלך הלחימה בארגון הטרור. אביה, אחמד עלי מותנא, הגיש תביעה כנגד הממשל הפדרלי בדרישה שתוכל לחזור לארצות הברית ביחד עם בנה בן השנתיים, אך, כאמור, ביהמ"ש דחה את הבקשה.

מותנא האב הגיע לארצות הברית במסגרת שליחות דיפלומטית מטעם תימן, וילדי דיפלומטים אינם זוכים לאזרחות אמריקאית מכוח לידה. בבית המשפט הוא ניסה לטעון שהשליחות הדיפלומטית הסתיימה כמה חודשים לפני שנולדה בתו ב-1994, אך במשרד החוץ טענו אחרת. ביהמ"ש אומנם הסכים עם כך שהשליחות הסתיימה, אך הדיפלומט לא שינה את מעמדו החוק במדינה עד אחרי שנולדה בתו.

מוקדם יותר השנה, מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר באופן נחרץ ש"גברת עודא מותנא אינה אזרחית ארצות הברית ולא תתאפשר כניסתה למדינה בשום פנים ואופן. היא מחבלת".

 

מותנא ובנה (צילום: חדשות אן. בי. סי.)

 

בבית המשפט אמרו נציגי משרד החוץ כי מלכתחילה חלה טעות כאשר מותנא קיבלה אזרחות ודרכון אמריקאי, ולכן אין בסיס לטענה שעל ארה"ב לאפשר לה לחזור למדינה. עוד אמרו נציגי הממשל האמריקאי כי מותנא פרסמה פוסטים רבים ברשתות החברתיות שבהם קראה למוסלמים בארה"ב לבצע פיגועים.

באחד מאותם פוסטים, ימים ספורים לפני יום הזיכרון האמריקאי ("ממוריאל דיי") היא הפצירה בג'יהאדיסטים "לבצע פיגועי ירי מרכבים". גם על אמירה מקוממת זו היא חזרה בה, אך בבית המשפט לא קיבלו את הטענות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE