הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצבור כלי נשק ואלפי כדורים נתפסו במכוניתם של צמד ניאו נאצי
בדיקה שגרתית של סגן השריף במחוז בטקסס, הביאה למעצר שני החשודים אשר על פי הראיות משוייכים לארגון האטומוופן המטיף לשימוש באלימות כחלק מהכנה למלחמת גזע עתידית במדינה

החל משפטו של תושב מדינת וושינגטון שלגביו טוענים התובעים כי הוא ניאו נאצי, ומואשם בהחזקת כלי נשק שלא כחוק, לאחר שנעצר לבדיקה שגרתית במהלך נסיעה במדינת טקסס.

במכוניתו של איידן אומבאוך, בן ה-23, נמצאה גם מריחואנה לשימוש עצמי, שאינה חוקית לשימוש במדינה בה נעצר, זאת לצד כלי הנשק, להם כאמור, לא היה לו רישיון לנשיאתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי הנשק שנמצאו ברשותו של החשוד (צילום: משרד התובע הפדרלי בצפון טקסס)

 

האירוע התרחש בתחילת החודש הנוכחי, בזמן אומבאוך נסע עם חברו כיילב קול, שנהג במכונית הפורד פוקוס שלו, במחוז גרזה שבטקסס, אז סימן להם סגן השריף המקומי לעצור בצד לבדיקה.

במהלך התשאול, קול פנה לאומבאוך וביקש ממנו לסייע לו במתן התשובות לשוטר, אך לדברי איש החוק, הוא ניסה להמנע מקשר עין עימו והמעיט מאוד במילותיו.

גם קול עצמו אינו מל"ו הצדיקים אלא חבר בארגון האטומוופן הניאו נאצי. לאחרונה משטרת סיאטל החרימה את כלי נשקו באמצעות חוק "דגל אדום". לדברי הליגה נגד השמצה, חברי הארגון עוברים הכשרה לקראת ומתוך אמונה שמלחמת גזע עתידה להתרחש בארה"ב ומעודדים שימוש באלימות בתור אמצעי לניצחון בה.  

 

איידן אומבאוך, בן ה-23 (צילום: משרד התובע הפדרלי בצפון טקסס)

 

במהלך אותה בדיקה שגרתית בטקסס, סגן השריף כתב בדו"ח המעצר כי הוא הבחין בידית של כלי נשק קר כמו מצ'טה או סכין בעלת להב ארוך המבצבצת מאזור המושב האחורי במכונית, זאת בנוסף לעובדה שצמד הניאו נאצים עטה עליו לבוש המזכיר מדי לחימה

דקות ספורות לאחר מכן, אובמבאוך הודיע לשוטר כי בתוך המכונית ישנם כלי נשק. במקביל באמצעות כלב משטרה שהובא לזירת האירוע, קבעו השוטרים שישנו חשד להמצאות סמים בכלי הרכב. 

אז הודה החשוד כי בחזקתו ישנה כמות קטנה של מריחואנה.

חיפוש במכונית הוביל למציאת מספר כלי נשק, בהם אקדח "סיג סאוור" 9 מילימטר, רובה "איי אר 15", רובה "איי קיי 47" ורובים נוספים, כולם הוחרמו במקום, ביחד עם כמות של כ-2,000 כדורים.

בשימוע שנערך ביום חמישי האחרון, טענה התביעה כי קיימת תשתית ראייתית לכך שאומבאוך הוא גם כן חבר בארגון האטומוופן. בהודעה שמסרה לכלי התקשורת נאמר כי בהאזנות לשיחות הטלפון שביצע מתוך בית הכלא הוא נשמע מתייחס לקשריו עם הארגון הניאו נאצי ואף שוחח על תמונה שהוא וחבר נוסף בקבוצה הצטלמו אליה במחנה ההשמדה באושוויץ.

לדברי המשטרה, צמד הניאו נאצים טען בחקירה כי הוא היה בדרכו ממדינת וושינגטון לעבר יוסטון, במטרה "להפגש עם כמה חברים".

אם יורשע אומבאוך צפוי להשלח למאסר מקסימלי של 10 שנים.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE