הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפתעה בענף הקמעונאות: מוצרי נייקי לא יימכרו באמזון
על רקע הרצון למגר את תופעת הזיופים וכחלק מהכוונה "ליצור קשר ישיר עם הלקוחות", נייקי הודיעה כי תפסיק את שיתוף הפעולה עם אמזון, קצת יותר משנתיים לאחר שהחל

בכוונת ענקית הביגוד והנעלה, נייקי, להפסיק את שיתוף הפעולה עם אמזון, ובקרוב לא יתאפשר לרכוש את מוצריה באתר הקניות הפופולארי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעלי נייקי בחנות פיזית (צילום: Shutterstock)

 

בהודעה שנמסרה מהנהלת החברה באורגון הוסבר כי נייקי "תרכז את מאמציה ביצירת קשר ישיר ואישי יותר עם הלקוחות". עם זאת, החברה תיפרד רק מאמזון, ומוצריה הרבים ימשיכו להימכר בחנויות רבות.

מדובר בשיתוף פעולה יחסית חדש (התחיל רק ב-2017), וככל הנראה ישנן שתי סיבות מרכזיות להחלטה: ראשית כל, נייקי מנסה להילחם בתעשיית הזיופים, והעובדה שלא תמכור את מוצריה באמזון תביא למצב שלקוחות ידעו שמדובר במוצר שאינו אותנטי במידה וירכש באתר. סיבה נוספת היא הפן הכלכלי, שכן נייקי שילמה לאמזון סכום מסוים (המספר המדויק לא פורסם, אך לפי ההערכות מדובר באחוז קטן מכל עסקה), ונייקי כמובן מעדיפה לשמור את הרווח הזה לעצמה.

"נמשיך את שיתוף הפעולה עם חנויות ורשתות נוספות על מנת להמשיך ולשרת את הלקוחות שלנו ברחבי העולם", סיכמו ראשי נייקי. שתי המתחרות הגדולות של החברה, אנדר ארמור ואדידס, עדיין מוכרות את מוצריהן באמזון, ולפי שעה אין להן כוונה לנטוש את פלטפורמת המכירות המצליחה.

 

נכון להיום, החנות של נייקי באמזון עדיין זמינה (צילום מסך מתוך אמזון)

 

נייקי סירבה לפרט בנוגע לתאריך שבו תפסיק לבצע את המכירות באמזון, וענקית הסחר סירבה להגיב לדיווחים באופן כללי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE