הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה בלתי נתפס שבשנת 2019 אנחנו צריכים להסכים לתנאים שכאלו"
בתום חודשים ארוכים של חיפושים חשב איסאיי מנזו כי הוא ורעייתו מצאו את הבית המושלם. אולם כשעברו על מסמכי הנכס הופתעו לראות שהוא מותנה למגורים או לרכישה עבור אדם מגזע לבן בלבד. בדיקה העלתה כי התקנה הבעייתית נקבעה בשנת 1947 אז הדבר היה מקובל במדינה

זוג מקליפורניה שחיפש לרכוש בית מגורים חדש, נותר המום לאחר שגילה תנאי רכישה גזעניים ביותר שנקבעו בתקופה חשוכה במאה הקודמת, עבור בית בו התעניינו השניים.

איסאיי מנזו כבר היה בטוח שחודשים של חיפושים במחוז סטוקטון שבצפון המדינה, הסתיימו בעקבות מציאת אופצית נדל"ן ראויה מבחינתו לרכישה.

"הבית היה יפיפייה ואהבנו אותו", הוא סיפר לכלי התקשורת על הנכס בשכונת קולוניאל הייאטס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אך החלום הפך במהירות לסיוט כאשר השניים עברו על מסמכי המקרקעין המקוריים. "זה בלתי נתפס שבשנת 2019 אנחנו צריכים להסכים לתנאים שכאלו", הוסיף מנזו.

מה שעורר את זעמם היה סעיף חבוי בתוך כל הרשומות, אשר על פי נקבע כי רק אדם מהגזע הלבן יכול לרכוש או להתגורר בבית.

"אני במוצאי היספני ולכן אני תוהה האם מישהו באמת היה מודע לחוזה כזה, חתם עליו ולא ראה בכך בעיה?", שאל מנזו, "באופן אישי, ארגיש מאוד מוטרד לגור שם".

 

 

מקורו של הסעיף הגזעני והבעייתי בנוגע לבית, הוא בשנת 1947, אז נקבע. הפרופסור ג'ון ספרקלינג, מומחה למשפט הסביר לכלי התקשורת כי תנאים שכאלו היו שכיחים ומקובלים באותה תקופה.

"בית המשפט העליון קבע בשנת 1948 כי חוזים מגבילים על רקע גזעי אינם תקפים ומאז אכן הם נחשבים לחסרי משמעות".

לשאלה מדוע אם כך, הם עדיין מופיעים בחוזי הרכישה, השיב ספרקלינג כי כנראה שאף אחד לא דרש להסירם.

"אם נכס כלשהו נרשם בארגון בעלי הבית, אז גוף זה היה בוחן את המסמכים ודורש למחוק את הסעיפים הבעייתים, אך מאחר שאין שום פיקוח על הבית הנוכחי בהיבט זה, זו אחריות בעל הנכס לשנותם".

 

 

כעת אומר ספרקלינג כי בני הזוג יכולים לפנות לרשויות בדרישה לטפל בנושא, אולם בני הזוג מנזו, עוד לא החליטו אם הם בכלל מעוניינים להתגורר בבית בו נקבעה מדיניות גזענית שכזו.

"מדובר בשיקולים של ערכי מוסר, זה פשוט עצוב שאנחנו עדיין צריכים לחיות בימינו תחת תנאים מפלים שכאלו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE