הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצרות של ג'ול נמשכות: גם קליפורניה הגישה תביעת ענק נגד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות
לפי המסמכים שהוגשו לביהמ"ש, התובע הכללי של קליפורניה טוען שהחברה שיווקה את עצמה לבני הנוער במדינה גם אם היא לא ציינה זאת במפורש. "בזמן שהרווח שלה זינק, הלקוחות התמכרו ובריאותם נפגעה", הוא כתב

קליפורניה הצטרפה היום (שני) לצפון קרוליינה כמדינה השניה בארצות הברית שהגישה תביעה כנגד יצרנית הסיגריות האלקטרוניות, Juul Labs, וזאת בטענה שהחברה שיווקה את מורציה לבני הנוער במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"קפסולות" של ג'ול (צילום: AP)

 

התביעה של צפון קרוליינה הוגשה לפני כחצי שנה, ויתכן כי ההחלטה של בכירי המדינה המוזהבת לפעול באופן דומה נבעה כתוצאה מהדיווחים לפיהם הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ אינו מתכוון לאסור על מכירת טבק בטעמים לאותם מכשירי אידוי של ג'ול.

מעבר לנושא השיווק, בתביעה של קליפורניה נטען כי ג'ול לא פעלה מספיק כדי לוודא את הגיל של מי שהזמין את מוצריה באתר האינטרנט של החברה: "הקמפיין של ג'ול לאבס היה מוצלח ביותר מבחינתה, שכן עשרות מיליונים משתמשים במוצריה. בזמן שהרווח של ג'ול זינק, הלקוחות התמכרו ובריאותם נפגעה. חלקם אפילו התחילו לעשן סיגריות בעקבות השימוש בג'ול", כתב התובע הכללי של קליפורניה, חאבייר בסרה, בתביעה.

להגנתה, ג'ול טוענת שמעולם לא שיווקה את עצמה לבני הנוער. יתרה מכך, היא הצביעה על שורה של שינויים שבוצעו בתקופה האחרונה, החל בהפסקת כל הפרסום בטלוויזיה וכלה בהחלטה שהתקבלה מוקדם יותר החודש לפיה היא תפסיק למכור את הטבק בטעם מנטה, שהיווה כ-70% מכלל המכירות שלה בארה"ב. כזכור, החברה כבר הפסיקה למכור "קפסולות" בטעמים אחרים, לרבות מנגו, לאחר שרבים טענו כי המוצרים מכוונים לבני נוער וילדים.

 

חאבייר בסרה, התובע הכללי של קליפורניה, בשבוע שעבר בוושינגטון די. סי. (צילום: AP)

 

ולמרות זאת, בתביעתה של קליפורניה נטען כי ג'ול חיפשה לשווק את עצמה לצעירים ובני נוער גם אם לא אמרה זאת במפורש. "ההשלכות הרפואיות של שימוש במוצרי ג'ול, הן לטווח הקצר והן לטווח הרחוק, הן הרסניות, בייחוד עבור צעירים", כתב בסרה.

כזכור, רשויות הבריאות בארצות הברית פרסמו אזהרה חריגה מוקדם יותר השנה לאחר שאלפי בני אדם ברחבי המדינה חלו במחלות הקשורות לריאות ולנשימה. לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), עד כה מתו 42 בני אדם כתוצאה מה"ווייפינג". עם זאת, חשוב להסביר כי ב-CDC הצביעו דווקא על עישון של מוצרי מריחואנה כגורם למחלות, אך לא שללו שמוצרי ג'ול "תרמו" לכך.

 

"שיווקה את עצמה לבני נוער שלא כחוק" (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לצפון קרוליינה (וכעת גם קליפורניה), מדינות רבות פתחו בחקירה כנגד ג'ול במטרה לבחון האם היא שיווקה את עצמה שלא כחוק לבני נוער. תביעות נוספות הוגשו ממספר משרד חינוך מחוזיים (School Districts) בניו יורק, וושינגטון, מיזורי וקנזס.

רק הבוקר פרסמנו נתונים רשמיים של ה-CDC שבהם נרשמה ירידה משמעותית בכמות מעשני הסיגריות, אך מאידך נרשמה עלייה גדולה בכמות המעשנים באמצעות מכשירי אידוי כאשר מרביתם עשו שימוש במוצרי ג'ול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE