הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כולם צריכים להרגיש נוח בביתם כשפלג גופם העליון חשוף"
משפטה של תושבת יוטה הפך לסוגית מאבק לשיוויון מגדרי לאחר שהואשמה בהתערטלות אל מול בני 9 ו-13 אשר לאביהם היא נשואה. במהלך עבודת בנייה בחניית הבית בחרו בני הזוג להסיר את חולצתם על מנת שלא תתמלא אבק וכעת היא שואלת מדוע רק היא עומדת על כך לדין כשאם תורשע, עלולה להשלח למאסר

תושבת יוטה עומדת לדין לאחר שילדיה החורגים ראו אותה חשופת חזה בביתם, מה שעלול להוביל לרישומה כעבריינית מין.

אמם הביולוגית של הקטינים בני 9 ו-13 היא זו שדיווחה לרשויות על העניין אותו הגדירה כ"מדאיג", ואשר בעקבותיו עצרו את תילי בוצ'נן בת ה-27, הנשואה לאבי הילדים, וגרושה של המתלוננת. לטענת המשטרה הנאשמת הייתה תחת השפעת אלכוהול כשבחרה להתערטל מול הקטינים ולהגיד להם שאם גבר יכול להסיר את חולצתו, גם לאשה מותר לעשות זאת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תילי בוצ'נן במהלך משפטה השבוע. צילום: AP

עורכי דינה של בוצ'נן טוענים כי החוק ביוטה אינו הוגן מכוון שהוא מפלה בין נשים וגברים בכל הקשור לחשיפת החזה. בחודש פברואר האחרון היא הואשמה בשלושה סעיפי עבירות זימה במעורבות קטינים לאחר שהרשויות לשלום הילד החלו בחקירה המקרה תוך כדי תחקור הילדים.

על פי כתב התביעה, בזמן שבוצ'נן ובעלה עבדו בגראז' הבית, השניים הורידו את חולצתם ובשלב מסויים, הילדים נכנסו פנימה. לטענתה, והיא ובן זוגה עשו זאת על מנת למנוע מחולצותיהם להתמלא אבק במהלך בניית קיר גבס בחניון המקורה. 

לדבריה של הנאשמת, היא מגדירה עצמה כפמיניסטית ורצתה להוכיח את הנקודה לפיה "כולם צריכים להרגיש נוח בביתם כשפלג גופם העליון חשוף"

"זה התרחש במרחב הפרטי של ביתי. בעלי עמד לצידי כשהוא חשוף באותה מידה ולמרות זאת, הוא אינו עומד על כך לדין", הוסיפה בוצ'נן במשפטה. כאמור, כנגד אב הילדים לא הוגש כתב אישום ואילו בו'צנן צפויה להחשב כעבריינית מין לתקופה של עשר שנים ואף להשלח למאסר או לספוג קנס כספי אם אכן תורשע.

 

השופט ביוטה מסר לבאי כוחה של הנאשמת כי מדובר בסוגיה שהפיתרון עליה לא יהיה מהיר, והיא דורשת בחינה מעמיקה שתארך מספר חודשים.

הפרשה עוררה סערה בקרב ארגונים פמיניסטים הפועלים כבר תקופה ארוכה עבור שיוויון במידת הזכויות בין נשים וגברים. לדברי פעילה חברתית בנושא, המקרה של בוצ'נן מקומם אף יותר מכוון שהתרחש בזמן שהותה בביתה שלה. "מעשה של אשה אינו אמור להחשב בעל אופי מיני ובטח שלא פלילי, אם גבר יכול לעשות אותו מתי שיבחר וללא בעיה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE