הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם סושי בריא וכיצד ניתן לשלוט במידת בריאותן של המנות?
רול שרימפס מטוגן בטמפורה עם מיונז חריף, לדוגמא, יכול להכיל יותר מ-500 קלוריות ויותר מ-20 גרם שומן. מדובר בכמות כפולה של קלוריות ובכמות העולה פי שלוש מכמות השומן שמכיל רול קליפורניה עם סרטנים

מידת הבריאות של סושי יכולה להתדרדר במהירות, וזה תלוי איך מכינים את הרול. המרכיבים העלולים לפגוע במידת הבריאות של הסושי כוללים תערובת טמפורה ותוספות שונות, כגון מיונז וגבינת שמנת, אשר מעלים את כמות השומן ואת מספר הקלוריות באופן לא בריא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

רול שרימפס מטוגן בטמפורה עם מיונז חריף, לדוגמא, יכול להכיל יותר מ-500 קלוריות ויותר מ-20 גרם שומן. מדובר בכמות כפולה של קלוריות ובכמות העולה פי שלוש מכמות השומן שמכיל רול קליפורניה עם סרטנים.

גם רוטב סויה עשיר בנתרן עלול להפוך את מנות הסושי לבריאותיות פחות; כף אחת קטנה תורמת 900 מיליגרם של נתרן למנה. מדובר בארבעים אחוז מכמות הנתרן המומלצת ליום. לשם השוואה, בעשר יחידות של בייגלה יבש יש 744 מיליגרם של נתרן. אם מעוניינים לאכול סושי ולשמור על צריכת נתרן בריאה, מומלץ לבקש סויה דלת נתרן או לוותר על הסויה לגמרי.

המלצה נוספת מזכירה, שאורז סושי לבן עשוי להיות דביק על מנת שיהיה טעים. ההכנה של אורז לסושי כוללת סוכר, מלח וחומץ. אלה הופכים אותו לצבר של פחמימות מזוקקות. בהמשך לכך, מומלץ לבקש אורז מלא במקום אורז לבן. למרות שאורז מלא עשוי להכיל סוכר, לשם הגברת המתיקות, הוא גם עשיר בדגנים מלאים ומציע תוספת של סיבים.

לנשים בהיריון או מי שסובלים ממערכת חיסונית לקויה, מומלץ שלא לקחת סיכון לחלות ממאכלי ים נאים. בשורה התחתונה, כאשר אוכלים סושי, מומלץ להקפיד שהוא יהיה פשוט ועשיר במאכלי ים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE