הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סנאטורים דמוקרטים במכתב: להדק את הפיקוח על רובי צעצוע
לדברי הסנאטור היהודי ריץ' בלומנטל "עשרות מקרי מוות בשנה יכולים להימנע אך יצרני הנשקים והצעצועים משתפים פעולה בכדי לגרוף רווחים", מערך ביטחון המוצרים האמריקני אינו משתף פעולה

שלושה סנאטורים דמוקרטים שיגרו היום מכתב לראש מערך ביטחון המוצרים האמריקני (CPSC) הקורא לסוכנות הפדרלית לעדכן את התקנות הנוגעות לעיצוב ושיווק רובי-צעצוע בארה"ב. 

"כבר מזמן היה צריך מערך ביטחון המוצרים לבחון מחדש את התקנות של רובי צעצוע ולחזק את הרגולציות על רובים נטולי אבק שריפה" קרא המכתב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ביוני השנה מכתב החתום בידי עשרה סנטורים בינהם הסנאטור היהודי וראש הוועדה לסחר והגנת הצרכן ריצ'רד בלומנטל התריע על כך שיצרני צעצועים ויצרני הנשקים משתפים פעולה על מנת להפוך את רובי הצעצוע לזהים כמה שיותר לנשקים אמיתיים. זאת למרות שתקנות ה-CPSC דורשות שרובי צעצוע או רובי-דמה יצוידו בפקק בצבע כתום זוהר על הקנה.

"בזמן שמכירת נשקים בצניחה בכל רחבי ארה"ב, יצרני הצעצועים מחפשים לשווק מוצרים דומים לקהלים צעירים וחדשים, בעוד יצרני הנשקים מסכימים לכך בתקווה שיוכלו להטמיע בקרב הילדים תשוקה לדבר האמיתי מגיל מוקדם". בלומנטל ציין כי חברות צעצועים המצויות בתחרות עם יצרני משחקי המלחמה באקס-בוקס ובפלייסטיישן חותמות על הסכמי חיקוי עם יצרני נשקים. 

מלבד השיווק לקהלים צעירים מכתב הסנאטורים הציג מחקרים שהוכיחו כי הדרישות המינימליות לעיצוב אקדחי צעצוע אינן יעילות עבור גורמי אכיפה באבחנה בין נשקים קטלניים ולא קטלניים. באחד המחקרים צויין כי מגוייסי ה-FBI כשלו ב95% מהמקרים להבחין בין נשקים מזויפים ואמיתיים במהלך סימולציות. מחקר אחר מצא ששוטרים חשבו שהסימונים הכתומים הינם "בלתי יעילים ומגוכחים".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בשנת 2014 נהרג בקליבלנד תמיר רייס בן ה12 לאחר ששוטרים הוזעקו לזירה. המוקדן לא עדכן את הכוחות כי יתכן ומדובר בילד המשחק באקדח-דמה, רייס נורה ונהרג במקום, השוטרים טענו כי חשבו שהנשק אמיתי. לפי הוושינגטון פוסט מאז 2015 כ-166 בני אדם נהרגו על ידי גורמי אכיפת החוק כאשר החזיקו אקדחי-דמה. מתוכם כעשרה ילדים.

נכון לעתה סביר כי מכתב הסנאטורים השני לא יצליח להשפיע על התקנות , הצעות דומות שהונחו לשולחן הCPSC בינואר השנה ושתבעו תקנות מחמירות בדבר סימון רובי צעצוע נדחו כמעט פה-אחד בהצבעה פנימית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE