הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
2,100 שיחות ספאם כל שנייה בארה"ב: ניו יורק ולוס אנג'לס בצמרת הרשימה
התופעה המציקה זינקה משמעותית באוקטובר בהשוואה לספטמבר כאשר 182.7 מיליון חיוגי רובוקול מתרחשים מידי יום. לדברי מומחים בתחום, אופציית הבחירה להיות מוסר מהרשימה, רק גורמת להעצמתו של המטרד

מכת שיחות הספאם בטלפון הפכה לתופעה כה מעיקה בארה"ב עד כדי שפעמים רבות אנשים מעדיפים פשוט לא לענות. הם צודקים. בחודש אוקטובר לבדו, נרשמו למעלה מ-5.7 מיליארד שיחות "רובוקול" ברחבי ארה"ב.

182.7 מיליון שיחות כאלה מתבצעות בממוצע מידי יום בארצות הברית, 7.6 מיליון לשעה ו-2,100 לשנייה. כל תושב במדינה קיבל בממוצע כ-17.3 שיחות ספאם בחודש שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר במגמת עלייה לעומת החודש שקדם לו כאשר בספטמבר לבד נרשמו 4.5 מיליארד שיחות. לדברי מומחים בתחום, הסיבה לזינוק נובעת מאופציית חסימת השיחות אשר גורמת למבצעי הספאם להתקשר הרבה יותר ממספרים שונים על מנת לעקוף מכשול זה.

ניו יורק דורגה שלישית ברשימת הערים ה"מוטרדות" ביותר על ידי שיחות ספאם בחודש אוקטובר כאשר 175,637,400 כאלו חוייגו לתושביה. לא הרחק ממנה נמצאת לוס אנג'לס עם 174,623,400, במקום הרביעי.

סן פרנסיסקו סוגרת את העשירייה הראשונה עם 103,622,700 שיחות ספאם, ובראש צמרת הרשימה ניצבת אטלנטה עם לא פחות מ-221,085,300 הטרדות במהלך החודש שעבר.

 

ניו יורק ולוס אנג'לס בצמרת הרשימה (צילום: Getty Images)

 

באופן כללי, 47 אחוז מהשיחות שבוצעו ברחבי ארה"ב, הוגדרו כספאם למטרת הונאה, כשהיתר נחשבות לגיטימיות. 11 אחוז מהן היו שיחות טלמרקטינג, 20 אחוזים הוגדרו כתזכורות לתשלומים, ו-22 אחוזים היו התראות כלשהן.

בשיחות ספאם רבות, העונה מתבקש ללחוץ על הספרה 1 אם הוא מעוניין לקבל מידע נוסף או 9 אם ברצונו להיות מוסר מרשימת השיחות. לדברי מומחים בתחום, כל לחיצה שכזאת ללא קשר לספרה, רק מחמירה את העניין, שכן היא מאשרת כי מישהו אכן ענה לטלפון.

"זה חסר טעם ללחוץ על המספר. בכך אתם רק מעדכנים אותם שהמספר פעיל וצפויים לקבל עוד יותר שיחות", הסביר אחד מהם.

מלבד היותן מטרד רציני, חסימתן עלתה למשלמי המיסים כ-10.5 מיליון דולר. הליך חקיקתי בנושא כבר מתבצע בקונגרס האמריקאי ואמור להיות בשלבי סיום טרם הצגתו בפני הנשיא טראמפ, כאשר המטרה לתת יותר כוח למשרד התקשורת במאבק זה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE