הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייקל בלומברג השיק את הקמפיין הנשיאותי והבטיח: "אביס את טראמפ ואשקם את ארה"ב"
לאחר שמועות רבות, ראש עיריית ניו יורק לשעבר החל בקמפיין לעבר הבית הלבן והזהיר: "אם טראמפ יזכה לקדנציה נוספת, ייתכן שלעולם לא נצליח להתאושש מהנזק שייגרם". ככל הנראה הוא יבחר לדלג על ארבע בחירות המקדימות הראשונות כדי להתמקד ב"קמפיין לאומי רחב-היקף"

מייקל בלומברג, מיליארדר יהודי אשר כיהן כראש עיריית ניו יורק מ-2002 ועד 2013, הודיע אתמול (ראשון) באופן רשמי על כוונתו להתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, וזאת שבועות בודדים לאחר שדווח כי הוא שוקל לבצע את המהלך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג עמד בראש עיריית ניו יורק במשך יותר מעשור (צילום: Shutterstock)

 

"אני מתמודד על הנשיאות כדי להביס את דונאלד טראמפ וכדי לבנות מחדש את ארצות הברית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ארבע שנים נוספות של ההתנהגות הפזיזה ולא מוסרית של הנשיא טראמפ. הוא מהווה איום קיומי למדינתנו ולערכנו. אם הוא יזכה לקדנציה נוספת, ייתכן שלעולם לא נצליח להתאושש מהנזק שייגרם", נכתב באתר הרשמי של הקמפיין.

ביום שישי האחרון דווח כי בלומברג הוציא 31 מיליון דולר על פרסומות בטלוויזיה בשבוע שעבר, הסכום הגדול ביותר שמועמד כלשהו בזבז בפרק זמן של שבעה ימים. השיא הקודם היה של הנשיא לשעבר אובמה, שבשבועות האחרונים לקמפיין שלו ב-2012 הוציא על פרסומות בטלוויזיה כ-30 מיליון דולר בתוך שבוע.

בפרסומות של בלומברג, ראש העיר לשעבר מזכיר את האופן שבו "סייע לניו יורק להשתקם לאחר פיגועי ה-9/11", כמו גם את עבודתו למען רפורמה בחוקי הנשק לאחר שסיים את כהונתו.

 

בלומברג ביקר בישראל במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014 (צילום: Getty Images)

 

ימים יגידו אם סכומי העתק שבלומברג הוציא (ועוד יוציא) על הקמפיין יסייעו לו לסגור את הפער מהמועמדים האחרים, שמרביתם כבר השיקו את הקמפיין שלהם בתחילת השנה. אחת הדרכים שבהן הוא עשוי בכל זאת להצליח היא האסטרטגיה שתכנן: לדלג על ארבע הבחירות המקדימות הראשונות (איווה, ניו המפשייר, נבאדה ודרום קרוליינה), ובמקום להתרכז במה שיועציו מכנים "קמפיין לאומי רחב-היקף".

מעבר לכך, בלומברג יצטרך למצוא דרך להציג את עצמו בפני הבוחרים באופן שונה משאר המועמדים. דרך טובה לעשות זאת היא באמצעות העימותים הרבים שנערכים, אך המיליארדר אמר שאין בכוונתו לגייס תרומות מהציבור - ובכל העימותים שנערכו עד כה אחד מתנאי הסף לקבלה אליו היה לחצות רף של כמה אלפי תורמים.

בלומברג היה משויך למפלגה הדמוקרטית במשך מרבית חייו, אולם כאשר התמודד על ראשות העיר ב-2001 הוא עשה זאת כרפובליקני. ב-2007 הוא שינה את השיוך המפלגתי שלו ל"עצמאי", ורק בשנה שעברה חזר לחיקה של המפלגה הדמוקרטית. ללא קשר, הוא נחשב לתומך גדול במדינת ישראל, וב-2014 (במהלך מבצע צוק איתן) בחר לטוס לנתב"ג בטיסת אל על במחאה על הפסקת הטיסות מצד רשות התעופה הפדרלית (FAA).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE