הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלאק פריידי הגיע, אך רוב הקונים מעדיפים שלא להגיע לחנויות
ביום חמישי נמכרו באינטרנט מוצרים בסך 4.2 מיליארד דולר, עלייה עצומה לעומת השנה שעברה. מרבית הלקוחות אף מעדיפים לבצע איסוף עצמי, ומומחים מסבירים כי מדובר בתופעה שתופסת תאוצה. ולמרות הכל, עדיין מדובר רק ביריית הפתיחה, שכן נתוני המכירות עד חג המולד צפויים לטפס לקרוב ל-150 מיליארד דולר

חג הקניות האמריקאי, בלאק פריידי, חל היום, אך נראה שמרבית הלקוחות העדיפו להישאר בבית ולבצע את הרכישות באינטרנט מאשר להיאבק על פריטים בחנויות הפיזיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עלייה של קרוב ל-15% בנתוני המכירות המקוונות נרשמה במהלך החג (צילום: Getty Images)

 

לפי המידע של חברת אדובי אנליטיקס, ביום חמישי (חג ההודיה) נקנו מוצרים בסך 4.2 מיליארד דולר באמצעות האינטרנט, עלייה של 14.5% לעומת אשתקד ושיא של כל הזמנים ליום החג. למעשה, הנתונים מוכיחים השערה שרבים כבר מכירים: העתיד של ענף הקמעונאות הוא ברכישות מקוונות.

לפי האיגוד הלאומי לקמעונאות (National Retail Federation), נתוני המכירות לסוף השבוע הנוכחי צפויים לגדול בין 3.8% ל-4.2% לעומת השנה שעברה. לשם השוואה, בין 2018 ל-2017 אומנם נרשמה עלייה, אך של 2.1% בלבד.

כמובן שצריך לזכור כי ביום שני חל "סייבר מאנדיי", ונותר כמעט חודש ימים עד לחג המולד, כך שנתוני המכירות בהחלט יכולים להגיע ל-143.7 מיליארד דולר כפי שחזתה אדובי.

 

רבים שהגיעו לחנויות הופתעו מכך שאין תורים (צילום: רויטרס)

 

היות שמוצרים הנרכשים באינטרנט עולים לחברה יותר כסף (עלויות האריזה והמשלוח), רשתות הענק עומלות על פתרון שיכול למזער במעט את הנזק הכלכלי: רכישת באינטרנט ואז איסוף ע"י הצרכן בחנות, לרבות איסוף מחוץ לחנויות ("curbside pickup"). טרגט, למשל, מציעה איסוף בתוך כשעתיים מרגע ההזמנה - פרק זמן קצר באופן משמעותי גם מהמשלוח עד הבית.

לפי אדובי, כ-61% מהרוכשים באינטרנט במהלך כל תקופת החגים (עד אחרי חג המולד) יחליטו לאסוף את המוצר בחנות ומחוצה לה. יתרה מכך, ההערכה היא שככל שנתקרב לקראת חג המולד, כך יעלה מספר האנשים שמבצעים איסוף עצמי, וזאת מתוך הרצון לוודא שהמוצר יגיע לפני החג עצמו.

 

איסוף ה"קרבסייד" ימשיך להיות אופציה פופולארית ככל שנתקרב לחג המולד (צילום: AP)

 

רשת טרגט פרסמה הודעה הבוקר (שישי) לפיה כבר בוצעו מיליון רכישות יותר באמצעות האפליקציה שלה מאשר בשנה שעברה, נתון שמצביע על מגמה נוספת. "בין המוצרים הפופולאריים ביותר שנרכשו באפליקציה ניתן למצוא צעצועי פוקימון ובובות הקשורות לחג המולד", כתבו ברשת הענק.

ברשת Kohl's, שבונה על תקופה זו כדי שתעניק לה אוויר לנשימה לחודשים הקרובים, הסבירו כי משחקים ושואבי אבק הם שני המוצרים הנמכרים ביותר ביממה האחרונה. במייסיס, לעומת זאת, אמרו שבשמים ומעילים הם הנמכרים ביותר, נתון שכנראה גם קשור לגל הקור שפוקד את רוב ארה"ב.

באדובי הסבירו שמבחינת צעצועים, "לשבור את הקרח 2" מככב בראש הדירוג. בקרב מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי Fire TV של אמזון ומחשבים ניידים של אפל נמכרים יותר מאחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE