הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נוסעי טיסת KLM המריאו מאמסטרדם, ונחתו בעיר כעבור 11 שעות
באופן חריג, חברת התעופה ההולנדית החליטה לחזור לאירופה ולא לנחות בקנדה או ארצות הברית. הסיבות להחלטה הן ככל הנראה חוסר הוודאות לגבי אשרות הכניסה של הנוסעים, כמו גם שיקולים כלכליים

מאות הנוסעים בטיסת KLM שעשו את דרכם מאמסטרדם למקסיקו סיטי הופתעו לגלות כי צוות המטוס החליט לשוב על עקבותיו כחמש שעות לאחר ההמראה מהולנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בואינג 747-400 של KLM (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בטיסת 685 שבוצעה באמצעות מטוס ג'מבו - בואינג 747-400. לרוב, טיסה זו נמשכת כ-11 שעות, וכך היה גם ביום חמישי האחרון. אלא שבמקום לנחות בבירת מקסיקו, מאות הנוסעים חזרו לנמה"ת סכיפהול באמסטרדם.

בחברת התעופה הסבירו את הסיבה שבגינה הטיסה לא המשיכה ליעדה: "תנאי הטיסה מעל לשמי מקסיקו היו לא טובים בגלל פעילות חריגה בהר הגעש פופוקטפטל, אנו מתנצלים על האי-נוחות", נכתב בחשבון הטוויטר של KLM.

כזכור, ב-2010 התפרץ הר געש באיסלנד (אייאפיאטלאייקוטל) וגרם לביטול של אלפי טיסות מאירופה והמזרח התיכון לארה"ב וקנדה.

 

נתיב הטיסה המשונה של KLM (צילום: FlightRadar24)

 

השאלה שכמובן עולה היא מדוע חברת התעופה ההולנדית לא בחרה לנחות בקנדה או ארה"ב במקום לחצות בשנית את האוקיינוס (ולהוסיף 5 שעות נוספות). ובכן, ישנן מספר בעיות שעלולות לצוץ עם הנחיתה.

ראשית כל, לא ניתן לדעת כמה מהנוסעים היו יכולים להיכנס לקנדה או ארה"ב באופן חוקי, שכן שתי המדינות מצריכות ויזה ע"מ לעבור בביקורת הדרכונים. מעבר לכך, היות שמדובר בג'מבו ובו מאות נוסעים, חברת התעופה הייתה צריכה להוציא סכום עתק על בוקינג מחדש לכלל הנוסעים (או לכל הפחות לדאוג לחדרים במלון), דבר שכמובן יותר קל לעשות מנמל הבסיס שלה באמסטרדם.

אם לא די בכך, בתקשורת המקומית בהולנד דווח כי היו כ-24 סוסים בבטן המטוס, וכניסת בעלי החיים לארה"ב או קנדה היוותה סיבוך נוסף בתהליך.

בסופו של דבר, המטוס נחת בחזרה באמסטרדם כ-11 שעות לאחר ההמראה המקום, ולמחרת הטיסה כבר התקיימה ללא תקלות מיוחדות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE