הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התובע הכללי במקסיקו הודיע: עצרנו חשודים במעורבות ברצח בני המשפחה האמריקאית
מבצע משותף של זרועות הצבע וסוכנות הביון הביא להתפתחות בחקירת מרחץ הדמים שהביא למותם של 9 בני אדם, בהם ילדים קטנים, אשר זעזע את העולם והוביל ללחץ בינלאומי ללכוד את האחראים למעשה. לא נמסר לגבי כמות העצורים וזהותם

הרשויות במקסיקו דיווחו כי אמש ביצעו מספר מעצרים על רקע הטבח הנורא שאירע בחודש שעבר במהלכו נרצחו 9 אזרחים אמריקאים, ובהם ילדים.

התובע הכללי במדינה מסר כי במבצע משותף של זרועות היבשה והים בצבא מקסיקו, המשמר הלאומי, וכן סוכנות הביון, נעצרו מספר חשודים במעורבות במרחץ הדמים בבני משפחה שהתרחש ב-4 בנובמבר השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע ב-4 בנובמבר. צילום: AP

בהודעתו, הגדיר משרד התובע את הטרגדיה בה נרצחו בין היתר תאומים בני 8 חודשים ושני אחים בגיל 10 ו-12, כמעשה נורא אך לא פירט לגבי כמות עצורים או זהותם.

לחץ בינלאומי כבד הופעל על שלטונות מקסיקו להביא לדין את האחראים לטבח. בשבוע שעבר, במהלך ריאיון, אמר נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הממשל בראשותו פועל למען הגדרתם של קרטלי הסמים במקסיקו כארגוני טרור

"זה נושא שאנחנו עובדים עליו בשלושת החודשים האחרונים", הסביר הנשיא, והמשיך: "אתה יודע, לא כל כך קל לשנות את ההגדרה, צריך לעבור תהליכים ארוכים, ואנחנו נמצאים בעיצומם".

לאחר הטרגדיה, טראמפ העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו ובו כתב: "אם מקסיקו זקוקה לעזרה או שהיא תבקש מאיתנו לעזור לה ב'ניקוי' המפלצות, נהיה מוכנים להתערב ולבצע את העבודה בצורה מהירה ויעילה".

 

אנשי המשמר הלאומי המקסיקני בוחנים מכונית מחוררת כדורים שספגה יריות במהלך האירוע

כזכור, תשעה בני משפחה מורמונית מארצות הברית נרצחו באכזריות לפני כחודש בצפון-מערב מקסיקו, כולם החזיקו באזרחות כפולה (ארה"ב ומקסיקו), ונסעו בשלושה כלי רכב באזור מדינת סונורה כאשר החמושים פתחו באש לעברם. 7 ילדים נוספים נפצעו במהלך הירי.

מושלת מדינת סונורה, קלאודיה אריאנו, הגיבה אז לטרגדיה הקשה וצייצה: "כאמא, אני פשוט זועמת בעקבות המקרה המזעזע שהתרחש. איזה מין מפלצות יחפשו לפגוע בנשים וילדים? כמושלת, אני מבטיח שנעשה הכל על מנת לוודא שמי שעומד מאחורי המעשה הנוראי ייענש בהתאם".

"הם ירו לעברנו המון כדורים בתוך כמה שניות, ממש ריססו אותנו", שיחזר אחד הניצולים, דווין בלייק לנגפורד בן ה-13, שאמו ושני אחיו נרצחו באירוע, בראיון לרשת איי. בי. סי., "כנראה שהם פגעו גם במנוע, כי הרכב לא הצליח לנסוע. אמא שלי בכל זאת ניסתה להתניע את המכונית ללא הצלחה".

 

דווין ודיוויד לנגפורד במהלך הריאיון 

אביו של דווין, דיוויד לנגפורד, השתתף אף הוא בראיון וסיפר ש"עולמי חרב עליי. לא רק שאיבדתי את אשתי ושניים מילדיי, אלא שעכשיו אני צריך להעביר את המשפחה שלי למקום חדש, ואין לנו לאן ללכת".

לנגפורד האב לא שכח כמובן לשבח את בנו: "אם להיות כן, הוא גיבור גדול. הוא לא ידע מה עלול היה לקרות לו כשהלך במשך שעות, והוא היה מוכן להקריב את חייו למען האחים ואחיות שלו. כל אחד מהילדים שלי ששרד הוא נס בעיני. כשאני חושב על כמות הכדורים שנורו ופגעו במכונית, וכמה ילדים היו בה כאשר זה קרה.. זה פשוט מדהים, אפילו מעבר למדהים, שהם שרדו".

כיומיים לאחר הירי, רשויות החוק בסונורה עצרו חשוד שברשותו נמצאו עשרות כלי נשק, אך כעבור כיממה נודע כי המשטרה שללה את האפשרות כי הוא קשור לטבח, והוא שוחרר. לנגפורד האב קיווה בריאיון שבכל זאת ימצאו את האחראים, אך היה פסימי לגבי הסיכויים: "אני מאמין בסלחנות, אבל אני גם מאמין בצדק, וסלחנות לא מבטלת את הצדק. מצד שני, אין יותר מדי צדק במקסיקו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE