הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טרנד בריאותי מתחזק ל-2020: רווחה נפשית
מה שפעם נחשב למותרות הולך ומחזק את מעמדו כחלק חשוב בסדר היום של כל אחד מאיתנו כאשר המודעות אליו צפויה רק לגדול בשנה הבאה

כשהשנה החדשה ממש בפתח, זו לא הפתעה שמעריצי תחום הבריאות שנקרא wellness (רווחה נפשית) כבר מתכננים איך הם יקחו את הטיפול העצמי לשלב הבא. נראה כי יותר ויותר סניפים של רווחת הנפש צצים ברחבי ארה"ב, כדוגמת: FaceHaus, Shape House ו-Nap Bar.

לפי המרכז הגלובלי לרווחת הנפש, שוק התחום מוערך בכ- 4.2 טריליון דולר, עלייה של 12.8% מ-2015 והיא רק עתידה לגדול בשנים הקרובות, בזמן שהחשיבות של הטיפול העצמי הולכת ועולה. כתוצאה מכך, כל חברה בין אם היא מוכרת מוצרים לירידה במשקל ובין אם היא מוכרת מזון ומשקאות, ממתגת את עצמה כחברה עם ערך של רווחה נפשית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רווחה נפשית. מודעות הולכת וגדלה לקראת 2020. (אילוסטרציה)

 

מחקר שנערך לקראת 2020 הראה כי אלו הם הטרנדים עליהם כנראה תוציאו הכי הרבה כסף כדי להגיע אל הזן המיוחל:

ביקור באתרי רווחה נפשית: אנשים נהנים ללכת למקומות כדי להירגע, כשאחד מהמקומות הכי שכיחים למטרה הזו אלו אתרי ספא ופסטיבלים של רווחה נפשית. טרנד שהולך ומקבל תאוצה נקרא טיולי wellness כדוגמת טיול לאיי קיימן וריטריט בקרליסל ביי.

שינה:כולנו חושקים בה אבל כנראה שאף אחד מאיתנו לא עושה אותה מספיק. לפי הקרן הלאומית לשינה, 45% מהאמריקאים לא ישנים את הכמות שהם צריכים, אבל כנראה ישנו את זה בשנה הקרובה, מאחר ונראה כי אנשים מתחילים להכניס את השינה לסדר העדיפויות שלהם. המחקר הראה כי 57% מהאנשים מחשיבים שינה כמותרות וכי 28% נעזרים ביישומי שינה כדי להירדם. כדי לקדם שינה בסדר העדיפויות ל-2020, ניתן גם לצרוך תוספים טבעיים, לרכוש מזרונים לא טוקסיים ואפילו לקפוץ לנימנום קל של אחר הצהריים במקומות שכמו ה-Nap Bar שיש בהיוסטון.

רווחה רגשית: הרווחה הרגשית שלנו חשובה כמו הרווחה הפיזית שלנו אם לא יותר. במחקר שנעשה 75% מהאנשים הסכימו כי רווחה אישית היא חיפוש לא נגמר, מה שיבוא לידי ביטוי בשנה הקרובה בזמן שאנשים יקדישו לנושא על ידי מדיטציות, כתיבת יומן רגשי ושימוש ביישומוני הודיה. 

רפואה אלטרנטיבית: הפופולריות של טיפולי רפואה אלטרנטיבית הולכת ועולה. במחקר שנעשה נמצא כי 68%  מהאנשים מאמינים כי רפואה אלטרנטיבית היא תוסף משלים חשוב לרפואה המודרנית. הטיפולים האהודים ביותר הם: מדיטציה, דמיון מודרך, נשימה מודעת, דיקור סיני וכולי.

 

רפואה אלטרנטיבית. דיקור סיני. (צילום: אילוסטרציה)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE