הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קליפורניה: GPS ללכידת גנבי המרפסות הושתל בחבילות פיתוי
הפסדים של מיליארדים, לקוחות שלא קיבלו את המשלוח, ילדים שלא זכו להפתעת החג, ובעיקר המון תסכול כתוצאה מכך. כעת החליטה המשטרה המקומית לשים סוף לתופעה ובדרך יחודית שתסייע לאתר את העבריינים במסלול המילוט שלהם

בעידן אמזון והקניות האינטרנטיות, תופעת גניבת החבילות מדלתות בתי לקוחות הפכה כבר למגיפה.

נתונים שפורסמו בחודש שעבר מדברים על מליוני חבילות שנגנבות ונזקים בשווי מיליארדי דולרים בשנה. לא מזמן גם נעצרו מספר עובדי UPS בחשד שפינקו עצמם בקניות החג של אחרים. בתוך כך, את עיקר הצרות עושים גנבי המרפסות או כפי שהם מכונים בתקשורת האמריקאית, הPorch Pirates. דווקא כאשר בני הבית נמצאים בעבודה והמשלוח שלהם הופך להפתעת החג של מישהו אחר.

עתה החליטו הבלשים במשטרת אנהיים שבדרום קליפורניה להיאבק בדרך יצירתית למדי בתופעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גנב  מרפסות (צילום: NY Times)

"כשזה עובד , זה עובד מצוין תפסנו כמה נוכלים רציניים כבר", טען קצין משטרת אנהיים, דרין לי. אז איך זה עובד?

ביום חמישי שעבר הניחו שוטרים "חבילת פיתוי" בבית מוכה גניבות. בתוך החבילה היה אייפון חדש ומכשיר GPS, הטכנולוגיה אפשרה לשוטרים מעקב נוח אחר הגנבים ''המכשיר נמצא על מצב שינה כל עוד הוא לא זז, ברגע שהם הזיזו את החבילה, מופעל ה-GPS, אשר מעדכן את המשטרה בכל שלוש שניות על מיקומם ולגבי מהירות התנועה של החבילה", מסר אחד מבכירי המשטרה המקומית.

 

מודעה המזהירה והמציעה פרס כספי למי שיתפוס Porch Pirates 

אם המוקדן בתחנת המשטרה מודיע לשוטר ברשת הקשר שהחבילה נעה במהירות של 3 מייל בשעה, השוטר יכול להבין שהולך רגל מחזיק בה, אם החבילה נעה במהירות של 40 מייל לשעה, השוטר יכול להבין כי מדובר בחבילה הנמצאת בכלי רכב.

לאחרונה רשת פוקס-ניוז דיווחה על דרך אחרת ומעט יותר משעשעת בה החליטו אזרחים ברחבי אמריקה להיאבק בשודדים. אזרחים שהוכו על ידיהם החליטו כמעשה נקמה לקחת ארגזים חדשים ויפים, לארוז אותם, להדביק עליהם מדבקות של הזמנות מהאינטרנט, ולמלא אותם בהפתעות כבדלי סיגריות, מוצרי היגיינה, ואשפה הכל כדי להרתיע את הגנבים. גם זו דרך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE