הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עבור 320 אלף דולר: נמכר ביתו של "הרוצח מגולדן סטייט"
במשך עשור במהלך שנות ה-70 וה-80, היה אחראי ג'יימס די-אנג'לו למותם של 13 קורבנות ולפחות 50 מקרי אונס ברחבי המדינה. לפני כשנה וחצי הוא נעצר בזכות בדיקת ד.נ.א וכעת נודע כי גם הנכס בו התגורר במשך 30 שנה נרכש על ידי בני זוג שכנראה לא חששו מהקארמה הרעה

ביתו של מי שנחשב על פי החשד ל-"רוצח מגולדן סטייט" שאחראי ל-13 רציחות ועשרות מקרי אונס בשנות ה-70 וה-80, נמכר לאחרונה. הנכס בגודל 1,500 סקוור פוט בעיר סיטרוס הייאטס שבמחוז סקרמנטו, נרכש לפי הדיווחים על ידי בני זוג למטרת מגורים ולא השקעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנכס בסקרמנטו זמן קצר לאחר המעצר

הבית שמכיל שלושה חדרי שינה ושני חדרי שירותים, נמכר עבור 320 אלף דולר, סכום שנחשב לנמוך בהתחשב במחירי הנדל"ן באזור. הנכס לא פורסם למכירה לציבור אלא נרכש באופן פרטי.

בעליו המקוריים הוא ג'יימס ג'וזף די-אנג'לו, שוטר לשעבר, בן 74 שהטיל אימה על קליפורניה כולה בטווח השנים 1976-1986, כשביצע 13 מקרי רצח ולפחות 50 מקרי אונס. הפעם הראשונה בה תקף התרחשה ב-18 ביוני, 1976. אישה בשם ג'יין (שסרבה לפרסם את שם משפחתה) נמנמה במיטה עם בנה בן ה-3 כאשר הבחינה באדם שעומד בפתח הדלת לחדר השינה. הוא כיסה את פניו עם מסכה והאיר על פניה עם פנס. הוא קשר את ידיהם ורגליהם של ג'יין ובנה בעזרת שרוכים ומצעים מהמיטה. לאחר שהזיז את בנה מהמיטה ושחרר את החבלים מסביב לרגליה, ג'יין הבינה מיד לאן זה הולך.

 

החשוד לצד תמונת הקלסטרון שלו שפורסמה במשך שנים 

המקרה המזעזע של ג'יין הוא שגרם לנושא לעלות לתודעה הציבורית והמשטרה החלה לחקור. למשטרה לא היה קצה חוט מלבד פרטים קטנים על מראהו החיצוני. בחודשים שאחרי האירוע הראשוני, נרשמו תלונות נוספות על מקרים דומים. בכל אותן תלונות מדובר היה בנשים שהיו לבדן או עם ילדים קטנים. אבל ב-1977, שנה אחרי האירוע הראשוני, החל החשוד לתקוף זוגות בתוך ביתם. 

 

ג'יימס ג'וזף די-אנג'לו בזמן משפטו

בפברואר 1978 הוא כבר ביצע את הרצח הראשון שלו. בריאן וקייטי מאגיור  יצאו לטייל עם הכלב ברחובות ראנצ'ו קורדובה  פרבר של סקרמנטו. הם הבחינו באדם שמנסה לפרוץ לתוך בית וכאשר ניסו לעצור אותו, החל לרדוף אחריהם ורצח אותם. "חשבנו שהרציחות לעולם לא ייפסקו," אמרה קארול דיילי, חוקרת לשעבר במשטרת סקרמנטו, "אבל יום אחד, חודשיים אחרי רצח הזוג מאגיור, הרוצח עזב את תחום השיפוט שלנו, פשוט נעלם".

"המקרים הללו הם מהקשים שחקרתי," אמרה אריקה האצ'קראפט , חוקרת לשעבר בפרקליטות מחוז אורנג' שבדרום קליפורניה, "אלו הם לא מקרים של פשעים חד פעמיים שקרו מתוך תשוקה. ברציחות האלה לא הייתה תשוקה. זה היה קר, מחושב ואלים".

 

 

החוקרים הצליחו לקשר מספר מקרי רצח ברחבי המדינה, לאותו חשוד כאשר ניתנה להם האפשרות לבצע בדיקת ד.נ.א (DNA). רק בשנת 2001 קיבלו תשובה חד משמעתית: הרוצח והאנס מסקרמנטו הוא אותו רוצח ואנס מדרום המדינה. בשנת 2016, כארבעים שנים לאחר הרצח הראשון, הציעו הרשויות בארה"ב פרס בסך 50 אלף דולר למידע שיוביל לעצירתו והרשעתו של הרוצח האכזר.

באמצעות בדיקת הד.נ.א הם הגיעו לדי-אנג'לו לאחר שחיפשו בפח האשפה בביתו. הם עקבו אחריו ולמדו את שגרת יומו, וכאשר תוצאות הבדיקה חזרו חיוביות, הם עצרו אותו בחודש אפריל בשנה שעברה, ברגע שיצא מביתו. שריף מחוז סקרמנטו סקוט ג'ונס אמר אז שהחשוד "הופתע מאוד" כאשר השוטרים התנפלו עליו ועצרו אותו.

במשך 30 שנה הוא התגורר בנכנס שכאמור, נמכר זה עתה לבני הזוג. בהחלט יתכן שהמחיר האטרקטיבי של הבית, גבר על התחושה של מגורים בין הקירות בהם חי זמן כה רב אותו רוצח שפל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE