הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה היה יכול לקרות לכל אחד": הארכיטקטית הידועה נהרגה בזמן הליכה ברחובות ניו יורק 
אסון התרחש אמש בלב מנהטן כאשר רסיסי פסל נפלו מקומה גבוהה ונחתו על ראשה של אישה בת 60 שהייתה בדרכה להפסקת הצהריים שלה. רבים טוענים כי הכתובת הייתה על הקיר לאור העובדה שמדובר במבנה בו התגלו בעבר שורה של מחדלים

ארכיטקטית ידועה נהרגה אתמול מרסיסי פסל בצורת אריה שנפלו עליה מהקומה ה-15. אריקה טישמן, בת ה-60 צעדה בהפסקת הצהריים שלה על השדרה השביעית ורחוב 49 כאשר נפלה על הרצפה והחלה לדממם. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום החלו לטפל בפגיעה הקשה בראשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע אמש 

אחד העדים בזירה סיפר "רק ראיתי את צוותי החירום עומלים בניסיונות החייאה, זה היה נוראי, כולנו עובדים כאן, זה יכל היה לקרות לכל אחד".

בעודה נאבקת בין חיים ומוות מיהרו כוחות החירום לסגור את הזירה ולפנותה מהמקום, אך מותה נקבע בדרך לבית החולים. טישמן כיהנה כסגנית הנשיא של חברת ניהול הנכסים זובטקין, ואת לימודי הארכיטקטורה שלה סיימה בפרינסטון ובהארוורד.

היא בתו של עורך דין הנדל"ן המצליח שמואל לינדנבאום והייתה מהארכיטקטים החשובים בניו יורק.

 

האבן שהרגה את טישמן (צילום: NBC) 

המבנה ממנו נפלה האבן על ראשה, הוא בניין מספר 729 בשדרה השביעית פינת 49 במנהטן. בניין עם היסטוריה של עבירות בנייה. לפני כשמונה חודשים ספגו בעליו קנס כבד על שימור לקוי של המבנה שמהווה "סכנה מידית לעוברי אורח" כדברי רשות הבטחון האזרחית בניו יורק. לפני חודש המעליות בבניין נמצאו כמי שאינן על פי התקן המקובל.

במקביל עבודות שיפוץ אינטנסיביות שאמורות היו להתחיל - נדחו פעם אחר פעם. 

 

בניין 729 בשדרה השביעית ורחוב 49 מיד לאחר האירוע (צילום: דיילי ניוז)

בראד הולימן מבית הנבחרים של מדינת ניו יורק טען כי מדובר ב"אירוע פלילי של רשלנות חמורה, והאשמים יטופלו במלוא חומרת העונש" וראש העיר ביל דה בלאזיו הגיב כי "הלב שלי יוצא למשפחה, עלינו לדעת איך זה קרה, ולוודא שדבר זה לא יקרה שוב".

במקביל, המשפחה המתגוררת בפארק אווניו סירבה להגיב. חוקרי המשטרה שהגיעו לזירה חשבו בתחילה כי מדובר בלבנה שנפלה על ראשה של טישמן, אך כפי שניתן לראות בתמונות מדובר בפסל בצורת ראש-אריה, עיטור הנפוץ בבניינים אינספור ברחבי העיר הגדולה בארה"ב.

 

טישמן בוגרת פרינסטון והרווארד (דיילי ניוז)

במקביל מסרה דוברת חברת ההחזקה של הבניין, אביגייל קונץ כי ''חקירה מתנהלת וכי מהנדסים מבצעים סקירת יציבות מבנה מלאה של הבניין, מחשבותינו עם משפחתה וחבריה של הקורבן. אף עובר אורח לא צריך להיות בסכנה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE