הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אללה אכבר, חבל שלא הרגו את כולכם": סטודנטית ישראלית בניו יורק נאבקה בתוקפת ברכבת התחתית
הסאבווי הוא כבר לא מקום בטוח ליהודים. אירוע אנטישמי שתועד בסרטון שהפך ויראלי, התרחש במהלך סוף השבוע הסתיים בפציעתה של ליהי אהרון שהגיבה לנוסעת שקיללה אדם מבוגר על רקע מוצאו

במהלך נסיעה בסוף השבוע ברכבת מספר 2 באזור טרייבקה נקלעה ליהי אהרן לתקרית אנטשימית חמורה. במקום לעמוד מן הצד היא החליטה להיאבק.

האירוע החל כאשר אחת הנוסעות החלה להשתלח בנוסע יהודי מבוגר, בשרשרת של נאצות וקללות בלתי פוסקת. אך כאשר החליטה הנוסעת האפרו-אמריקנית לקרוא לעברו כי "כמה טוב מה שקרה בניו ג'רזי. זה מדהים. חבל שלא הרגו את כולכם''. בשלב זה, אהרן, סטודנטית ישראלית השוהה בניו יורק, החליטה להגיב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משמאל: אהרן עם הצלקות בעקבות התקיפה, מימין: התוקפת. צילום מתוך הסרטון אותה שיתפה אהרון ברשתות החברתיות 

 

לאחר שהתוקפת היללה את הטבח בניו ג׳רזי, החליטה אהרן להתחיל ולהקליט את ההתפרצות האנטישמית של הנוסעת כלפי היהודי המבוגר.

ההתפרצות כאמור כללה קללות, אך גם ציטוטים של פסוקים איסלאמיים וסטריאוטיפים אנטישמיים קשים. בשלב זה, כאשר התוקפת שמה לב שמקליטים אותה, היא, כדברי אהרן, "החלה לקלל ולצרוח בלי שליטה, התקרבה אלי, והעיפה לי ולחברתי את הטלפונים מהיד. אחר כך היא החלה לתקוף אותי, היא תפסה לי את הפנים, ברגע זה החלטתי שאני חייבת להיאבק בה", סיפרה הישראלית.

 

רכבת מספר 2 עוברת דרך שכונת קראון הייטס היהודית בברוקלין, השכונה בעלת אחוז התקיפות האנטישמיות הגבוה באמריקה (צילום: Youtube) 

אהרן גברה על התוקפת וריתקה אותה לרצפה, במקביל חברתה לחצה על לחצן החירום. שוטרים שהגיעו במהירות למקום אזקו את החשודה שהמשיכה בהתפרצות הזעם האנטישמית וסיננה לעבר הגבר היהודי שישב ברכבת, "יהודי מסריח".

הצעירה הישראלית נותרה עם חתך על פניה לאחר המתקפה, אך בסרטון ששיתפה והפך ויראלי, ביקשה להעביר מסר ברור "כשאתם חווים משהו כזה, אל תשארו בשקט". 

 

הרכבת התחתית של ניו יורק כבר אינה מרחב בטוח עבור יהודים (צילום: WPTV.com)

 

בארי ווייס כתב הניו יורק טיימס ומחבר הספר 'איך להילחם באנטישמיות' מדווח ששיעור התקיפות האנטישמיות בניו יורק, במיוחד באזורים כמו קראון הייטס, עולה, וכי רבים מהתוקפים הם גברים שחורים צעירים. נכון לחודש ספטמבר מספר התקיפות האנטישמיות בניו יורק עלה בשיעור של כ-51% בהשוואה לשנה הקודמת, לפי דו"ח של משטרת העיר הניו יורק.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE