הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חיים באמריקה: נחשף מספר הישראלים ברחבי ארצות הברית
לרגל יום המהגר הבינלאומי לשכת הסטטיסטיקה בישראל פרסמה נתונים חדשים על כמות האוכלוסיה הישראלית בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. ניו יורק וקליפורניה הן השיאניות, 64 ישראלים בלבד נמצאים בוויומינג

נכון לשנת 2018 בין 561,000 ל-599,000 ישראלים חיים בחו"ל למעלה משנה. כך על פי לשכת הסטטיסטיקה בישראל שמסרה את המידע לרגל יום המהגר הבינלאומי. נתון זה אינו כולל את ילדיהם. בפועל מדובר על כ-6.4% מהישראלים, ולפי הבנק העולמי המספרים אף נמוכים מכך ומדובר ב כ-4.6%.

בהשוואה למדינות אחרות כלבנון שבה 18% מהאוכלוסייה חיה מחוץ למולדתה, או יוון שבה מדובר על כ-9% מהאוכלוסייה, ישראל נמצאת במקום טוב באמצע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעלה משלוש מאות אלף ישראלים חיים בארה״ב 

מתוך מספר זה, בין 300 ל-350 אלף חיים בארה"ב, מתוכם קרוב ל-43% הם בעלי תואר ראשון ומעלה.

נתונים קודמים מראים שהמדינה בה חיים מספר הישראלים הגבוה ביותר היא ניו יורק, ואחריה במקום השני נמצאת קליפורניה. במקום השלישי מגיעה פלורידה, ובמקום הרביעי ניו ג'רזי.

 

300 אלף ישראלים חיים בארה"ב. מצעד ישראל בשדרה החמישית במנהטן על רקע מגדל טראמפ (צילום: The 5 Towns Jewish TImes)

את העשירייה הראשונה משלימות. מסצ'וסטס, אילנוי, פנסילבניה, מרילנד, טקסס ונבדה. המדינה עם הכי פחות ישראלים היא וויומינג עם אוכלוסייה של כ-64 ישראלים בלבד.

מחקריהם של עוזי רבהון וסטיבן כהן הראו שיהודים מרקע ישראלי החיים בארה"ב נוטים לשמור על כשרות, לקיים מסורות חג, ולהתרועע עם ישראלים אחרים יותר מאשר רוב היהודים האמריקנים.

11% לא
89% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE