הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר כלי נשק מבני אדם, התשוקה האמריקנית לנשק במספרים
אזרחי ארה"ב אוהבים נשק, זה כבר ידוע, אבל נדמה כי הנתונים הבאים רק מעידים כמה מדובר בטרפת בקנה מידה בלתי נתפס. וגם, איזו קבוצה דמוגרפית מחזיקה ביותר כלי נשק מכולם?

כ-423 מיליון כלי נשק יוצרו או יובאו למטרות אזרחיות בארה"ב בין השנים 1986 עד 2018, כך עולה מנתונים המתפרסמים בדו"ח חדש של אגודת נשקי הספורט של ארצות הברית.

הנתון המעט מטורף הזה רק מעיד כי התשוקה האמריקנית לכלי נשק עומדת בעינה למרות הדיבורים שנשמעים בוושינגטון על מדיניות פיקוח חדשה.

עשרות מיליוני רובי הסער, ומאות מליוני האקדחים, מעידים כי האינטרס של אמריקנים בהגנה על ביתם, ואהבתם לתחרויות ירי ולאיסוף כלי הנשק, לא יעלמו כל כך מהר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אמריקנים מאד אוהבים את כלי הנשק שלהם (צילום: VOX)

 

למרות התגברות הקריאות לאסור על החזקת רובי סער, אלה מאד נפוצים ברחבי אמריקה.  בשנת 2017 רובי סער הרכיבו למעלה ממחצית מכלי הנשק שיוצרו בארה"ב בעוד ייצור האקדחים היה בירידה.

בכל הקשור לתעשיית הנשק עצמה, נראה שזו בצמיחה מתמדת. מאז שנת 2005 תעשיית הנשק האמריקנית מייצרת בקצב ההולך וגובר משנה לשנה. מלבד בשנת 2010 בה חלה ירידה מסויימת בייצור.

מבחינת הייצור השנתי, הרי שבכל שנה מיוצרים בארה"ב בערך כ-7.6 מיליוני כלי נשק בארה"ב בממוצע. 

 

תחרות ירי. תחביב כל-אמריקני (צילום: USA Carry)

תעשיית הנשק האמריקנית ידועה גם כבעלת רגישות לאירועים פוליטיים ולתנודות תרבותיות. עיתון הקונטיקט פוסט פרסם שלאחר הטבח בבית הספר היסודי סאנדי-הוק, מכירות כלי הנשק במדינה הצפון מזרחית חוו עלייה משמעותית.

כך גם ברחבי כל ארה"ב ערב המירוץ לנשיאות בשנת 2016 בו ניצח הנשיא דונאלד טראמפ. מבחינה דמוגרפית עולה כי 30 אחוז מהאמריקנים מעל גיל 18 מחזיקים נשק בבעלותם, וכי 11 אחוז נוספים חיים עם אדם המחזיק בכלי נשק.

עוד עולה כי גברים לבנים הם בעלי נטייה גדולה יותר מכל קבוצה דמוגרפית אחרת להחזיק בכלי נשק (קרוב לחמישים אחוזים). בעוד רק רבע מהנשים ומבני מיעוטים אחרים מחזיקים בכלי ההרג.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE