הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר המאושפזים הצעירים שובר שיא: מחריפים מימדי נזקי העישון האלקטרוני של מריחואנה 
לוקחים לריאות: נתונים מטרידים נחשפים ושופכים אור על היקף השימוש במכשירי ה-"Vaping" בקרב תלמידי תיכון בארה"ב

גם השנה, עישון סיגריות אלקטרוניות (Vaping) נשאר פופולארי בקרב בני נוער רבים ברחבי ארה"ב. דוח חדש, המבקש למדוד את ממדי המגמה הבעייתית, מגלה כי חלה עליה משמעותית במספר המעשנים האלקטרוניים (ניקוטין, שמן מריחואנה), בקרב תלמידי כיתות ח', י' וי"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

הדוח השנתי, עליו אחראי המוסד לחקר חברתי באוניברסיטת משיגן, מצא כי עישון אלקטרוני בקרב בני הנוער נמצא בעליה, כאשר מנגד חלה ירידה בשימוש באופיאודים (סמים מרגיעים) וסמים אסורים אחרים.

"הממצא הבולט ביותר, לפחות בעיניי, הוא העליה במספר המעשנים האלקטרוניים בקרב בני נוער", אומרת ד"ר נורה וולקואו, העומדת בראש המוסד המודד שימוש בסמים, שגם מימן את המחקר.

"רמת השימוש בסיגריות אלקטרוניות, בקרב בני נוער, משקפת את העליה החדה ביותר אליה נחשף עד כה המוסד. קרי, טרנד העישון האלקטרוני תפס תאוצה ו"תפס" מהר מאוד, במיוחד בקרב האוכלוסיה הצעירה".

הדוח מסתמך על סקר שנתי המודד רמות צריכת סמים, אלכוהול ועישון סיגריות, בקרב תלמידי תיכון. הסקר השנתי מדד את הרגלי השימוש של 42,531 תלמידים מ-396 בתי ספר ציבוריים ופרטיים.

לפי ממצאי הסקר, 20.8% מתלמידי כיתה י"ב, 19.4% מתלמידי כיתה י' ו-7% מתלמידי כיתה ח', דיווחו על עישון אלקטרוני של מריחואנה.

 

מכשיר "וייפינג"

בפעם הראשונה, מדד הסקר עישון יום-יומי ומצא כי 3.5% מתלמידי כיתה י"ב, 3% מתלמידי כיתה י' ו-0.8% מתלמידי כיתה ח', מעשנים כל יום.

הממצאים מדאיגים והתזמון מצמרר, כאשר אנו שומעים יותר ויותר דיווחים על פציעות ותחלואות ראתיות הקשורות לעישון אלקטרוני של מריחואנה.

עד ה-10 בדצמבר דווח על מספר שיא של 2,409 מקרי אשפוז. מקרים אלו לא פסחו על אף אחת מ-50 המדינות, לרבות פורטו ריקו ואיי הבתולה. באשר לגילאי הנפגעים, 78% מהם בני 35 ומטה כאשר גילם הממוצע עומד על 24. בנוסף נרשמו מקרים בהם ילדים, בני 13, אושפזו בבתי חולים, כתוצאה מעישון זה.

"אנו חוזים שבשנה הבאה, עם עליית המודעות לסיכונים, לקשר בין עישון אלקטרוני לבין תחלואות ראתיות והסיקור התקשורתי, תחול ירידה מבורכת במספרי המעשנים בקרב בני הנוער. אנו עוד נגלה", אומרת וולקאו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE